Avatar billede matanaka Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:36 Der er 3 kommentarer

Gode ider

Hejsa jeg er ved at lave mit første cms modul færdig,,,, har bare lidt probs med css....

Jeg har lavet sådan at man kan ændre font, bg osv... i et css.css fil.... Men nu har jeg lidt probs med at kunne lave valg fra mit admin modul

eks.... hvis man vil bruge font 12 istedet for 14 så kan man vælge det og gemme det i css. filen...

Kan jeg lave det via en database...

Venlig Hilsen

Klaus

100 point for kreativ hjælp
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. oktober 2002 - 23:40 #1
øh ja- det kan du godt ;)

en løsning i php som jeg selv benytter (mod en mysql database) er at kalde min css fil for css.php

i filen har jeg så for hvert felt jeg ønsker at kunne ændre fra administrationsmodulet - en variabel (som hentes fra databasen med et kald først i filen)
de bruges så som

echo " a { $farve }; ";

-håber du forstår hvad jeg mener :)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2002 - 09:35 #2
<LINK REL="stylesheet" HREF="/css/style.php" TYPE="text/css">

Så kan du selv bestemme om du vil have det liggende som en tekstfil brugeren redigerer i, eller i en database.
Avatar billede humlebidk Nybegynder
16. november 2002 - 22:09 #3
hvad med at du gør noget i denne stil?
<head>
<!-- standard layout med størrelser af kasser div span osv. og farve på hoved elementer mm. // -->

<link rel="stylesheet" href="noget.css" type="text/css" />

<!-- særlige åbne ting som bagrundsfarve farver og tekststørrelser på særlige elementer kan hentes sådanne fra en database.

<style type="text/css">
body {background-color:<?php print($value); ?>;color:<?php print($value); ?>;}
.noget { background-color:<?php print($value); ?>;color:<?php print($value); ?>;}
</style>

</head>

på den måde kan det køres indholdet reguleres fra en database som enten kan være brugerspecifik med en default eller du kan specificerer db tabellens indhold fra din adminside =)