Avatar billede ny_viden Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:12 Der er 14 kommentarer

password brydning

Et simpelt spørgsmål, hvis man har glemt sin kode til win 2000, er der så ikke en måde de kan findes frem på.
Der må være en bagdør som i win98, eller hvordan fungere det med 2000.
Ved at det er et ømtåligt spørgsmål, men meget praktisk at kunne hvis nogle har glemt deres password, håber at der er nogle der vil hjælpe...!
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:15 #1
http://www.annoyances.org/exec/forum/win2000/t1006825487

Måske du kan bruge det.. Det bliver ihvertfald diskuteret frem og tilbage om det kan lade sig gøre.. :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:16 #2
"Assuming that what you're trying to do IN NOT ILLEGAL...ignore what others are saying about not being able to do it. Go to http://land.blaa.net/~pnh/bd011022.zip and download. This is a Linux bootdisk that allows you to change user's passwords (yes, even the Administrator). I just ran it on a Win2K machine with most excellent results. Just one word of caution, DO NOT disable syskey...I tried it before and is trashed the whole system. One you turn syskey off, you can't turn it back on again. Using the bootdisk, change the Admin password and go in and unlock yourself...of course I assume that you're trying to hack a system at school or at work so your butt is toast because you'll screw the Admin. Be safe...be legal...I, in no way, shape or form, do I condone use of computers for illegal purposes ;O) "
Avatar billede hub Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:16 #3
If you have ever lost your password to the built-in administrator account in Windows NT, then perhaps you know what a pain it was to reinstall NT and all the programs on the machine. Well….. Worry no more because I have a simple solution for you. Just Boot up with DOS and delete the sam.exe and sam.log files from Winnt\system32\config in your hard drive, Now when you boot up in NT the password on your built-in administrator account will be blank (No password). This solution works only if your hard drive is FAT.

Hvis filystemet er NTFS. er der en løsning her:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:17 #4
Linket ovenover: "Hey their...that site has moved to the following... http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html go their and u can find that above zip file.... I found it through search...chow...good luck and enjoy! I'm still tryin' to crack my win2k pro server..I have no luck so far..cause I only have a cd-rw on a notebook as my boot drive and it ain't kicki'n in yet...donno! "
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:25 #5
er det særlig smart og fremvise her hvordan man bruder en w2000 ,hvad nu hvis der er tale om fx et firmaes server hvor man har "glemt" koden kald det hvad i vil
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:27 #6
clausmeyer - "Assuming that what you're trying to do IN NOT ILLEGAL..."
Avatar billede hub Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:28 #7
Udgangspunktet for alle spm her på Eksperten må være, at med mindre der direkte spørges efter serienumre, cracks eller lignende, må man gå ud fra at folk har et ærligt ærinde med deres spm. Desuden har spm været oppe før, så en søgning ville give et svar..
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:29 #8
og oversat
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:31 #9
det er mere nu ligger opskriften her ,det kan jo nemt misbruges af svage sjæle
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:35 #10
clausmeyer - Synes du det skal lukkes? Så vil jeg ikke beklage mig.. Synes det er ok, hvis CoAdmins mener det samme.. :)
Avatar billede burningice Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:40 #11
clausmeyer>> opskriften ligger ALLE steder, og ALLE ved at et system ikke er sikkert på nogen måde hvis man kan komme fysisk til computeren
Avatar billede vlads Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:41 #12
Først.... der er vel intet galt i at oplyse hvordan man ændre sit admin pass på en maskine uden at kende det.....eller er der ?
Hvis du ikke kan få ovenstående til at virke kan jeg smide et link til en diskette der ihvertfald virker. Med den  kan du ændre dit adminstrator password.

clausmeyer >> sæt i køler i panden......det er jo ikke lige frem det vilde det her.
Avatar billede vlads Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:42 #13
cyper >> nemlig
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:30 #14
en måde at gøre det på er at:
1) installere en sekundær W2K
2) slet/rename logon.scr
3) kopiere/rename cmd.exe til logon.scr
4) husk at den nye logon.scr skal ligge i samme mappe som den gamle
5) start maskine vent på at pauseskærm går igang
6) pauseskærm er nu en dos-box, med admin retigheder, hvor du via "net user" kommandoen kan ændre kodeordet for administrator