Avatar billede honning Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:58 Der er 2 kommentarer

Mugligheder i SQL Server CE 1.0 / 1.1

Hej Eksperter

Jeg har det problem at jeg har 2 tabeller som jeg joiner med en LEFT JOIN. Den venstre tabel har omkring dobbelt så mange rækker som den højre. Det betydder at der kommer til at stå 'null' i halvdelen af felterne fra den højre tabel.

Jeg har haft det samme problem på en SQL Server 7.0 hvor jeg omformaterede den aktuelle kollonne og lagde ' ' til :

"SELECT table1.felt1, ' ' + CAST(tabel2.felt2 AS NVARCHAR(50))" FROM ... "

Men den mulighed har jeg altså ikke i SSCE 1.0

Er der nogle der kan komme på en fornuftig måde at vise blanke felter istedet for 'null' ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2002 - 16:12 #1
Måske virker

  isnull(ditfeltnavn,'')

Det bør i hvert fald være den måde man håndterer null-værdier på.
Avatar billede honning Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:27 #2
isnull ser ikke ud til at være understøttet i SSCE 1.0