Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HASTER -> Vælge hvor data blir gemt i db

Får sendt data til addstuff.asp som ser sådan ud:

<%

Dim RS
Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
Sql = \"Insert into Sql = Sql & Request.form(\"gruppe\") & \"\',\'\" (navn, url, karakter, upload) values(\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"url\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"upload\") & \"\')\"

    conn.Execute(Sql)
    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>

Kan jeg gøre sådan at man kan vælge hvilken gruppe (sjovfilm, prog, sygfilm, trainer, andet) det data´en skal ind i via en
dropdown box ????
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:07 #1
Når jeg har det som jeg gør nu skal det siges det ikke virker og jeg mangler en måde det kan virke pÅ!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 21:10 #2
Det vil sige, at du vil have en option boks, hvor man vælger gruppe ?
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:13 #3
Ja
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:14 #4
bjarke3.bekhoj.dk/
opret dig - login - og vælg Tilføj fil sådan bare sådan det virker!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 21:14 #5
Okay - det bikser jeg lige sammen ...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 21:21 #6
Boksen :

body>
<form action=\"addstuff.asp\">
<select name=\"gruppe\">
<option value=\"sjovfilm\">Sjove film</option>
<option value=\"prog\">Programmer</option>
<option value=\"sygfilm\">Film om sygeplejersker</option>
<option value=\"trainer\">Trainers</option>
<option value=\"andet\">Andet</option>
</select>
<input type=\"submit\" value=\" Submit \">
</form>

den nye addstuff.asp

<%

Dim RS, Gruppe

Gruppe = Request.QueryString(\"gruppe\")

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
Sql = \"Insert into Sql = Sql & Gruppe & \"\',\'\" (navn, url, karakter, upload) values(\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"url\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"upload\") & \"\')\"

    conn.Execute(Sql)
    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>

%>

Here ya go - enjoy!
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:28 #7
Eh!
Kan ikke få det til og virke!
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:29 #8
Filerne er her:

add.asp:

<!--#include file=\"protect.inc\"-->

<head>
<title>The Home Of Bjarke Bekhøj - bjarke.bekhoj.dk</title>

<base target=\"main\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFCCFF\" text=\"#333333\" link=\"#000000\" vlink=\"#000000\" alink=\"#000000\">

        </form>

<div align=\"center\" style=\"width: 604; height: 124\">
  <div align=\"center\">
  <table border=\"1\" width=\"112%\" bgcolor=\"#C0C0C0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" bordercolorlight=\"#333333\" bordercolordark=\"#333333\" bordercolor=\"#333333\" height=\"4\">
    <tr>
      <td width=\"100%\" bgcolor=\"#EB637A\" height=\"23\" colspan=\"2\">
        <p align=\"center\"><b><font face=\"Tahoma\" size=\"3\">Tilføj til vores
        database&nbsp;</font></b></p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"100%\" height=\"121\" bgcolor=\"#FFFFFF\" colspan=\"2\">

<form name=\"FormName\" action=\"addstuff.asp\" method=\"post\">

          <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Her kan du
          tilføje et link til filer du synes andre skal kunne få fat i,<br>
          Du kan kun tilføje links - sørg venligst for ikke at tilføje døde
          links.</font></p>
      </td>
    </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"32\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Navn/beskrivelse af filen</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"32\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Url til filen</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"url\" size=\"20\" value=\"http://\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Karakter fra 1 til 5 (5
        er højest)</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"karakter\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"43\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Dit navn / email</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"43\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"upload\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"9\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><br>
        I Hvilken sektion hører filen til
        <br>
        </font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"9\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

body>
<form action=\"addstuff.asp\">
<select name=\"gruppe\">
<option value=\"sjovfilm\">Sjove film</option>
<option value=\"prog\">Programmer</option>
<option value=\"sygfilm\">Film om sygeplejersker</option>
<option value=\"trainer\">Trainers</option>
<option value=\"andet\">Andet</option>
</select>
<input type=\"submit\" value=\" Submit \">
</form>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"46\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"submit\" value=\" Submit \"> </font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"46\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></font>
      </td>
      </tr>
    <tr>
      <td width=\"100%\" bgcolor=\"#EB637A\" height=\"1\" colspan=\"2\">
        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">&nbsp;&nbsp;</font>

      </td>
    </tr>
  </table>  </div>
  </div>

addstuff.asp:

<%

Dim RS, Gruppe

Gruppe = Request.QueryString(\"gruppe\")

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
Sql = \"Insert into Sql = Sql & Gruppe & \"\',\'\" (navn, url, karakter, upload) values(\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"url\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"upload\") & \"\')\"

    conn.Execute(Sql)
    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>

%>

Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 21:39 #9
add.asp :

<!--#include file=\"protect.inc\"-->

<head>
<title>The Home Of Bjarke Bekhøj - bjarke.bekhoj.dk</title>

<base target=\"main\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFCCFF\" text=\"#333333\" link=\"#000000\" vlink=\"#000000\" alink=\"#000000\">

        </form>

<div align=\"center\" style=\"width: 604; height: 124\">
  <div align=\"center\">
  <table border=\"1\" width=\"112%\" bgcolor=\"#C0C0C0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" bordercolorlight=\"#333333\" bordercolordark=\"#333333\" bordercolor=\"#333333\" height=\"4\">
    <tr>
      <td width=\"100%\" bgcolor=\"#EB637A\" height=\"23\" colspan=\"2\">
        <p align=\"center\"><b><font face=\"Tahoma\" size=\"3\">Tilføj til vores
        database&nbsp;</font></b></p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"100%\" height=\"121\" bgcolor=\"#FFFFFF\" colspan=\"2\">

<form name=\"FormName\" action=\"addstuff.asp\" method=\"post\">

          <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Her kan du
          tilføje et link til filer du synes andre skal kunne få fat i,<br>
          Du kan kun tilføje links - sørg venligst for ikke at tilføje døde
          links.</font></p>
      </td>
    </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"32\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Navn/beskrivelse af filen</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"32\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Url til filen</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"url\" size=\"20\" value=\"http://\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Karakter fra 1 til 5 (5
        er højest)</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"44\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"karakter\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"43\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Dit navn / email</font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"43\" bgcolor=\"#FFFFFF\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"upload\" size=\"20\"></font>
      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"9\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><br>
        I Hvilken sektion hører filen til
        <br>
        </font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"9\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

    <select name=\"gruppe\">
    <option value=\"sjovfilm\">Sjove film</option>
    <option value=\"prog\">Programmer</option>
    <option value=\"sygfilm\">Film om sygeplejersker</option>
    <option value=\"trainer\">Trainers</option>
    <option value=\"andet\">Andet</option>
    </select>

      </td>
      </tr>
      <tr>
      <td width=\"49%\" height=\"46\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"submit\" value=\" Submit \"> </font>
      </td>
      <td width=\"51%\" height=\"46\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">

        <font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></font>
      </td>
      </tr>
    <tr>
      <td width=\"100%\" bgcolor=\"#EB637A\" height=\"1\" colspan=\"2\">
        <p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">&nbsp;&nbsp;</font>

      </td>
    </tr>
  </table>  </div>
  </div>

addstuff.asp :

<%

Dim RS, Gruppe

Gruppe = Request.Form(\"gruppe\")

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
Sql = \"Insert into Sql = Sql & Gruppe & \"\',\'\" (navn, url, karakter, upload) values(\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"url\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"upload\") & \"\')\"

    conn.Execute(Sql)
    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:46 #10
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/bjarke3/members/stuff/addstuff.asp, line 19
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 21:51 #11
Prøv lide den har addstuff.asp

<%

Dim RS, Gruppe

Gruppe = Request.Form(\"gruppe\")

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
Sql = \"Insert into Sql = Sql & Gruppe & \"\',\'\" (navn, url, karakter, upload) values(\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"url\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\"
    Sql = Sql & Request.form(\"upload\") & \"\')\"

\'    conn.Execute(Sql)
response.write sql
    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>

og meld tilbage, hvad den skriver ...
Avatar billede awardz.dk Nybegynder
22. september 2000 - 21:55 #12
Insert into Sql = Sql & Gruppe & e\',\'http://\',\'3\',\'e\'

og derefter går den videre til addcomplete.asp
men der er ikke tilføjet noget
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 22:00 #13
Nej, det kan jeg se, men det er vist fordi der er en lille fejl ..

<%

Dim RS, Gruppe

Gruppe = Request.Form(\"gruppe\")

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"stuff.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

%>
            <%
    SQL = \"INSERT INTO \" & Gruppe & \" (navn, url, karakter, upload) VALUES (\'\" & Request.form(\"navn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"url\") & \"\',\'\" & Request.form(\"karakter\") & \"\',\'\" & Request.form(\"upload\") & \"\')\"
    conn.Execute(Sql)

    conn.Close
    %>
        </table>
<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'0;URL=addcomplete.asp\'>

Prøv den lige!