Avatar billede thufir Nybegynder
30. september 2002 - 21:24 Der er 5 kommentarer

Check for fejl og ret!

Jeg har skrevet flgnd.

<% If Request.Querystring("change") <> "" Then %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../database/nyheder.mdb")
Conn.Open DSN
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "Select * from nyheder WHERE ID =" & Request.QueryString("change")
rs.Open strSQL, Conn, 1, 3
%>
<center>
<form action="start.asp?mode=changed&ID=" & Request.Querystring(""change"")" &" method="post">
Overskrift:<br>
<input type="text" name="navn" value="<%= rs("navn") %>"><br><br>
Nyheden:<br>
<textarea rows="10" cols="30" name="nyhed"><%= rs("nyhed") %></textarea><br><br>
Dit Navn:<br>
<input type="text" name="opretter" value="<%= rs("opretter") %>"><br><br>
<input type="submit" value="Ændr">
</form>
  </center>
<%
' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<% End If %>

<% If Request.Querystring("mode") = "changed" Then %>

<%
' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../database/nyheder.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN
%>

<%
strSQL = "Update Nyheder set "
strSQL = strSQL & "Navn= '" & Request.Form("Name") " &', "
strSQL = strSQL & "Nyhed= '" & Request.Form("Nyhed") " &' "
strSQL = strSQL & "Opretter= '" & Request.Form("Opretter") " &' "
strSQL = strSQL & " Where Id = " & Request.Querystring("ID") & "

Men det virker ikke.... Hvad er der galt...
Avatar billede thufir Nybegynder
30. september 2002 - 21:41 #1
Er der ingen der kan hjælpe!! det er 100 point!
Avatar billede hells Nybegynder
30. september 2002 - 21:46 #2
<form action="start.asp?mode=changed&ID=" & Request.Querystring(""change"")" &" method="post">

skal ændres til:

<form action="start.asp?mode=changed&ID=<%= Request.Querystring("change")%>" method="post">

og i din sql går det lidt galt med apostrofferne:
strSQL = "Update Nyheder set "
strSQL = strSQL & "Navn= '" & Request.Form("Name") & "', "
strSQL = strSQL & "Nyhed= '" & Request.Form("Nyhed") & "', "
strSQL = strSQL & "Opretter= '" & Request.Form("Opretter") & "'"
strSQL = strSQL & " Where Id = " & Request.Querystring("ID")
Avatar billede thufir Nybegynder
01. oktober 2002 - 00:50 #3
hehe... fair nok... men det virker ik... :(
Avatar billede thufir Nybegynder
01. oktober 2002 - 00:59 #4
Er der ikke andre der kan hjælpe!!!
Avatar billede thufir Nybegynder
01. oktober 2002 - 01:03 #5
100 point!!!