Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 13:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Svar på svar på svar på svar

Nu har jeg brugt rimelig lang tid på at regne ud hvordan jeg kan lave det her ordentligt, og er ikke kommet til nogen løsning.

www.zpeed.dk/forum/

Hvis i går ind under It won't work, så kan i se hvad der er galt. Når man kommenterer en kommentar så ender den i bunden, det skal den ikke. den skal ligge lige under den kommentar man kommenterer. Til at regne ud hvor de skal placeres er følgende informationer til rådighed.:

unikid, en celle i databasen der giver hver kommentar et id indenfor det overordnede emne.

svarertil, en celle der registrerer til hvilket unikid en kommentar svarer, hvis den svarer til det overordnede emne er den 0

howdeep, fortæller hvor dybt en kommentar er, f.eks. hvis du kommenterer en kommentar til hovedetemnet bliver dens dybde 2, kommenterer du bare hovedemnet er dybden 1.

Håber det er en god forklaring, hvis ikke må i lige sige til.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2002 - 13:57 #1
Jeg kunne måske have hjulpet dig, men med sådan en overskrift kan du godt glemme det...
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:01 #2
Hvad har du imod min overskrift? det er præcis det, det handler om!
Avatar billede elessar Nybegynder
30. september 2002 - 14:07 #3
Det er ret svært at svare på, når man ikke kan se sourcen. Kan du ikke smide en .phps op?

Vh
E
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:10 #4
Der er ingen fejl i min kode, jeg skal bare have en ide til hvordan jeg kan løse mit problem, har grublet over det i flere timer.

http://www.zpeed.dk/forum/index.phps
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. september 2002 - 14:21 #5
Avatar billede kimg Nybegynder
30. september 2002 - 14:26 #6
Kan du ikke oprette et "id" som er ens både på spørgsmål og svar, og så sortere efter det, bare en ide.

Kim
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:27 #7
ztyxx, jeg mener ikke det kan hjælpe mig på nogen måder?
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:28 #8
Det tror jeg ikke jeg kan kim, jeg kan ihvertfalde ikke lige se hvordan det skulle kunne virke
Avatar billede kimg Nybegynder
30. september 2002 - 14:39 #9
Har lige kigget på "ztyxx" link, det er da lige hvad skal bruge.

Kim
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:45 #10
Jeg har taget et kig på deres forum, det er slet ikke det jeg snakker om.
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 14:54 #11
Det jeg snakker om er at svare på et svar
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. september 2002 - 15:14 #12
så laver du da bare en tredje tabel, og bruger samme frmegangsmåde
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 15:18 #13
oki, så vil jeg gerne kunne svare på svar på svar på svar på svar på svar på svar på svar på svar på svar, hvor mange skal jeg så lave?
ej vel
Avatar billede kimg Nybegynder
30. september 2002 - 15:34 #14
Jeg har lavet forum, hvor jeg har "id" ens i spg. og svar deruover har jeg et felt der hedder reply. et svar indsætter et "y" i reply.
Og jeg bruger kun en tabel, og det virker perfekt.

Kim
Avatar billede lillebror Nybegynder
30. september 2002 - 17:40 #15
Har du et forum hvor man kan svare på svar på svar på svar, som du kan vise mig?
Avatar billede avminarm Juniormester
01. oktober 2002 - 14:21 #16
det lillebror vil lave et er "tråd-forum" ik ;o)
Avatar billede lillebror Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:03 #17
Jo det er det vel nok :)
Avatar billede avminarm Juniormester
02. oktober 2002 - 08:07 #18
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/31/index3a.html?tw=programming

Jeg vil tro at du kan bruge principperne i denne tut.
Avatar billede lillebror Nybegynder
02. oktober 2002 - 23:08 #19
Det tror jeg også jeg kan, så du får point uden jeg har testet det :)
Mange tak!!
Avatar billede avminarm Juniormester
03. oktober 2002 - 11:22 #20
selv tak og takker for points ;o)