Avatar billede nero Nybegynder
16. juli 1999 - 20:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vente loop

Hvordan laver man bedst et vente loop så man kan få programmet til fx at vente 5 min uden at bruger process tid?
Avatar billede mjoe Nybegynder
22. juli 1999 - 08:28 #1
du kan lave en timer som sætter en boolean værdi til true og så sætte denne kode ind

do until XXXX
  doevents
loop

du kommer dog til at bruge lidt process tid, men det kan nok ikke undgåes.
Avatar billede nero Nybegynder
30. juli 1999 - 10:43 #2
det burde kunne undgås at bruger process tid, da alle programmer der kører i baggrunden (emailcheckers,icq mv.) ellers ville tage 100% cpu tid .. det er ikke optimalt.

er der ikke en indbygget function ligesom i javascript (setTimeout) der venter x sekunder?
Avatar billede zecret Nybegynder
31. juli 1999 - 19:08 #3
Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Så skriver du bare:

Sleep 300000  'Vent 5 minutter (5*60*1000)