Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 10:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

oprette mange records på en gang

Jeg skal oprette nyt antal record lig med antallet af records i tabellen child og skrive tallet CID i record CID i relationer

Jeg håber meget at en kan hjælpe mig her.

Foreløbigt har jeg:

'sletter DEN VIRKER
SQL_d  = "DELETE FROM relation WHERE produkt_id = " & request("produkt_id")
rs_produkter.Execute (SQL_d)

'skriver VIRKER IKKE ENDNU
SQL_a = "INSERT into relation ("produkt_id", "CID") values (request("produkt_id"),("?CID - hvordan henter jeg den?"))
rs_produkter.Execute (SQL_a)

SQL_a skal skrive antallet af records i tabellen child og skrive tallet CID i record CID i relationer. Request ("produkt_id") skal skrives alle stedet i produkt_id. CID er et tal som findes i tabellen Child.
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 10:23 #1
puha, jeg må nok erkende at dit spørgsmål for mig virker aldeles forvirrende.

Prøv at bruge noget mere tid på at lave en bedre beskrivelse af dit problem. Så skal jeg nok se på det.
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 11:02 #2
Opgaven er at jeg skal skrive et dynamisk antal records i tabellen relation. Antallet fremkommer ved at tale alle records i tabellen child.

Fra tabellen Child som har et variabelt antal records skal jeg bruge CID[tal], valgt[ja/nej] og dernæst henter jeg querystring produkt_id til at opdatere tabellen relation med.

tabellen relation har id, produkt_id, CID og valgt som records.

først sletter jeg alle records som indholder tallet lig med request (produkt_id) og dette virker nu. Dernæst vil jeg skrive til tabellen som beskrevet ovenover.

Håber detter er mere klart
Avatar billede kichian Nybegynder
30. september 2002 - 11:04 #3
SQL_a = "INSERT into relation (produkt_id, CID) values (" & request("produkt_id") & ",SELECT CID FROM child WHERE product_id = " & request("produkt_id")
& ")"
Avatar billede kichian Nybegynder
30. september 2002 - 11:09 #4
Det var et svar. Selvom jeg er lige så forvirret som happycow-

"Antallet fremkommer ved at tale alle records i tabellen child." Betyder det at du TAGER eller TÆLLER alle records i child?
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 11:21 #5
Det er alle records fra child, yes.
man kan ikke sige:  WHERE product_id
relation har ingen product_id da alle records med ønskede produkt ID lige er blevet slettet. Alle records skal bare skrives uden at benytte where!
Avatar billede kichian Nybegynder
30. september 2002 - 12:14 #6
Så er det:

SQL_a = "INSERT into relation (produkt_id, CID) values (" & request("produkt_id") & ",SELECT CID FROM child)"

Eller

SQL_a = "INSERT into relation (produkt_id, CID)" & request("produkt_id") & ",SELECT CID FROM child WHERE product_id = " & request("produkt_id")
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 14:30 #7
Jeg har prøvet begge og ingen virker, men der produceres ignen fejl!
Jeg er desperat for at få det til at virke, hæver til 60 points.
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 14:48 #8
Hvis jeg nu laver det lidt anderledes så man ikke skal forholde sig til request("produkt_id") men kun hvor mange records der er i tabellen produkter. Er der 10 skal der stå 10 i eller produkt_idér
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 15:01 #9
Jeg prøver at loade mit dokument og tjekke om produkt_id <> 0 eller give mig antal records, men det giver også fejl.

<%if request("produkt_id") <> "" then
else
response.Redirect(n_3.asp)&response.Write(rs_produkt_total)
end if%>

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required
Man kan ikke kalde rs_produkt_total før den beregnes og ikke beregne for den kaldes, DAMN. Jeg må ud i byen og søge hjælp.
Avatar billede kichian Nybegynder
30. september 2002 - 15:08 #10
SQL_a = "INSERT into relation (produkt_id, CID) SELECT " & request("produkt_id") & ",CID FROM child"
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 15:14 #11
SQL må da skulle skrives i et loop når den skal indsætte (total records i child gange) i relation
Avatar billede jmc Nybegynder
30. september 2002 - 15:20 #12
haløj og jubbiii, det virker
1000 tak