Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 09:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ldb-fil

Vi har et indkøbsmodul, som er bygget på en database: indkob.mdb - men den har nu oprettet en temp fil: indkob.ldb. Dette betyder at indkøbsmodullet ikke kan bruges.

Vores webhost har slettet filen, men den oprettes igen med det samme.

Hvordan kan jeg få fjernet temp filen?
Avatar billede skwat Praktikant
30. september 2002 - 10:00 #1
.ldb filen er den fil som styre tilgangen, og den vil altid være der når der er en klient som kigger ned i den
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 10:09 #2
Ja - men du kan slet ikke logge på indkøbsmodullet - og det er temp filen der er skyld i dette!
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 10:24 #3
Det har jeg aldrig hørt om. Hvordan ved du at den fil gør det og hvem har du hørt det fra? -- Får du nogle fejlbeskeder, og i såfald, hvilke ?
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 10:42 #4
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Field 'kundestat.kundenr' cannot be a zero-length string.

/dk/engros/logintest.asp, line 57

Vi prøvede at slette både ldb og mdb, og lagde derefter mdb ud igen, uden held den oprettede med det samme igen ldb.

Problemerne opstod i fredags - da udskiftede vores webhost også server! Kunne det have noget, at gøre med problemet?
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 10:43 #5
Jeg går stærkt udfra at det er ldb-filen, da vi alle har set den før i vores ftp!
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 10:47 #6
det har ikke noget med det du sagde tidligere.

Den siger at feltet "kundenr" skal sættes til en værdi.

Mener du at det er rigtigt, vil jeg foreslå du lige laver en

<%
Response.Buffer = False
%>

Og så udskriver din SQL streng.

Derved kan du se hvorvidt dit "kundenr" felt rent faktisk bliver sat til en værdi.

Eksempel:

<%
  'Sørger for at alt der bliver skrevet til output-streamen bliver sendt med det samme
  Response.Buffer = False

  'Sætter en eksempel SQLstreng
  strSQL = "INSERT INTO Kunder(kundeID, kundeNr) Values(Request("kundeID"),Request("kundeNr"))"

  'Udskriver den så du kan se om der er fejl
  Response.Write strSQL
%>

Kan du se hvad jeg mener ? eller er det rent volapyk ? Det er elementær debugging bare så du ved det.
Avatar billede skwat Praktikant
30. september 2002 - 11:26 #7
Det er helt naturligt at der opstår en .ldb fil lige så snart at der er nogen der har snablen nede i din databse
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 11:52 #8
Vi har fået slettet både mdb og ldb hos vores webhost, og har herefter lagt databasen ud igen.

Når man logger på som kunde får man førnævnte fejlmeddelelse - men logger man på som gæst oprettes ldb filen igen.
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 12:13 #9
Drop nu bare den sk*de .ldb fil. Det har intet med den at gøre.

Fejlen ligger i din kode.

Gør nu som jeg har bedt dig om, ellers ligger vi bare og køre rundt i det samme uden vi kommer videre.
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 12:34 #10
Vi havde en response.buffet=true, som jeg har prøvet at ændre til false uden virkning!
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 12:43 #11
Response.Buffer er per. standard True i v.3 af ASP.

Og hvis du nu læste hvad jeg skrev, kunne du måske regne ud hvad det var jeg provede at få dig til.

-

For at jeg kan hjælpe dig behøver jeg at vide hvad din SQL streng indeholder, for at den fejl du får foroven opstår.

Derfor skal du gøre følgende:

1. Sæt Response.Buffer = False
2. Udkommentér din objRS.Open linje
3. Udskriv din SQL streng med Response.Write

Når du gør det evenstående kommer det frem i din browser hvad din SQLstreng er, såfremt du har slået "show friendly bla bla" fra i din browser.

Venligst,

happycow-
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
30. september 2002 - 13:10 #12
Values(Request("kundenr"))" - fejl på kundenr - hvorfor dog det?
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 16:19 #13
Values(" & Request("kundenr") & ") 'HVIS DET ER EN INT

Values('" & Request("kundenr") & "') 'HVIS DET ER EN STRENG
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
01. oktober 2002 - 08:23 #14
Jeg har prøvet din (happycow-) test - og den finder både kundenr og password - men siger stadig at den ikke tillader en nullængde?
Avatar billede happycow- Nybegynder
02. oktober 2002 - 19:44 #15
Prøv at paste den kode du har! -- Så kan vi mere konkret se hvad du laver...
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
03. oktober 2002 - 07:56 #16
Jeg har haft Dennis Knappe til, at kigge på problemet og han har fået løst det! Derfor lukker jeg spørgsmålet!