Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 02:57 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

Banner/overskrift

Jeg skal bruge en banner/overskrift til en hjemmeside. Den skal indeholde teksten "Park Wine" og have noget med vin at gøre.

Banneren/overskriften skal være transperant, så man kan se bagrundstapetet bag ved og den skal være 500x85 pixels. Jeg har selv lavet en overskrift, og den er bare grim :-) Men jeg viser jer den lige for at guide jer ind på hvilke farver jeg bruger på siden:
http://sirius.dyndns.dk/topframe.html

Skrifttypen jeg har brug er Monotype Corsiva, hvilket er den foretrukne skrifttype, men det er ikke en nødvendighed.

Farver på siden:
Baggrundstapet: Det viste i linket
tekst: #630008
tekstbaggrund i f.eks. tabeller: #FFF7EA

Det jeg ønsker er en neutral overskrift/bander, der passer godt til baggrunden og de to andre farver. Den må ikke tage blikfanget væk fra indholdet af siden.

Jeg er fleksibel angående point. Hvis der kommer to gode, seriøse forslag giver jeg gerne 100 point til hver. Eller hvis der kommer én supergod løsning lige efter mit hoved, vil jeg da også gerne give 200.
Avatar billede pcnormann Nybegynder
30. september 2002 - 07:13 #1
Siden kan ikke vises!
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
30. september 2002 - 08:59 #2
det er kanont lækkert at se så meget information om hvad du egentlig vil have. Kommer med et forslag, lidt senere.
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 09:17 #3
ups, sorry. Jeg tænkte mig ikke lige om. Linket virker nu
Avatar billede simona Nybegynder
30. september 2002 - 10:14 #4
Hej! Lige et spørgsmål; Må der ikke integreres et image i forbindelse med logoet/banneret??
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 10:46 #5
øh, jeg er ikke lige sikker på hvad du mener. Men hvis du mener om der må må bruges billeder i banneren så er svaret ja :-)

Det skal bare have noget med vin at gøre, en vinflaske, vindruer eller andre ting der representerer emnet vin
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 10:48 #6
Banneren som helhed må bare ikke være alt for solid og kantet, da den ligesom skal "blende" ind i baggrunden

Jeg ser frem til at se nogle gode løsninger :-)
Avatar billede simona Nybegynder
30. september 2002 - 10:50 #7
Vil smide noget ind senere.. har lidt for travlt lige nu! :0)
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
30. september 2002 - 13:05 #8
som sagt, kommer med et forslag senere, D.V.S efter skole.....
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 13:21 #9
ok, det lyder fint
Avatar billede atf_nova Nybegynder
30. september 2002 - 14:44 #10
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo.gif

(har matte-farve som dit tapet)

/nova
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 15:04 #11
Jeg kan godt lide den måde du har flettet det lille billede ind, men skrifttypen er måske lidt gammeldags og "spraglet". Måske noget lidt mere moderne
Avatar billede atf_nova Nybegynder
30. september 2002 - 15:16 #12
skriftypen er monotype corsiva ..undtagen P og W som er en anden font..

kan godt prøve med en andne font
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 15:57 #13
Det er faktisk også kun P og W der er mystiske :-)

Men der er lige en anden ting jeg kom til at tænke på. Alt indholdet på siden er centreret, så måske kunne du prøve at centrere teksten
Avatar billede atf_nova Nybegynder
30. september 2002 - 16:03 #14
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo2.gif
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo3.gif
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo4.gif
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo5.gif
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo6.gif

en lille bemærkning: når nu du har alt på siden centreret, så ville det netop være godt med en lille afbrækker. Så bliver det heller ikke så monotont at se på. =)
Avatar billede syvon Nybegynder
30. september 2002 - 17:03 #15
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 20:20 #16
syvon -> Den er faktisk god, men den passer ikke rigtig til baggrunden. Kan det hvide ikke skiftes ud med bagrundstapetet ? eller måske lave den transperant ?
Avatar billede rbl Praktikant
30. september 2002 - 20:25 #17
atf_nova -> parkwinelogo3.gif er den pæneste, men hvorfor er P'et åbent ?
Avatar billede atf_nova Nybegynder
30. september 2002 - 21:33 #18
sådan er den font bare..altså det med det åbne P.
Avatar billede rbl Praktikant
01. oktober 2002 - 11:23 #19
wanger.dk og simona -> Ville I komme med et forslag eller... ?
Avatar billede syvon Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:47 #20
Avatar billede rbl Praktikant
01. oktober 2002 - 20:10 #21
syvon -> Den hvor der der står at den er tranperant er ligeså hvid som den anden. Er det ikke muligt at bruge baggrundstapetet på min side som baggrund i banneren ?
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:11 #22
Hej rbl.. sorry men jeg har ikke været online. Mangler du stadig noget? Ved ikke om jeg kan gøre det så forfærdelig meget bedre end de bud du allerede har!
Avatar billede syvon Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:05 #23
lagt en mere på
Avatar billede rbl Praktikant
01. oktober 2002 - 22:44 #24
syvon -> har du selv prøvet at teste den på mit baggrundstapet ? - Det ser lidt mystisk ud med de hvide kanter. Er det overhovedet ikke muligt at bruge baggrundstapetet på min side som baggrund i banneren ?

simona -> Jeg vil nu gerne se hvad du kan finde på. Det er altid rart at have noget at vælge imellem. Om du kan lave et bedre bud er vel en smagssag (min smag) hehe.

PS.
Jeg har lige kigget rundt for at se hvad der er lavet af andre bannere af folk her på eksperten. Jeg må sige at der er mange bannere, der er en del mere kreative end dem her, selvom de ar lavet af de samme personer. Har jeg stillet for strenge krav til udseendet af banneren eller hvad ?

Jeg vil dog sige, at atf_nova's har nogle gode detaljer, men jeg vil stadig insistere på, at teksten skal være centreret.
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 22:49 #25
okay...:0) sidder og jobber lidt sent, men jeg vil smide hvad jeg har i hænderne og lave et forsøg!
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:48 #26
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:48 #27
Hvis du ønsker små detaljer ændret kan du bare sige frem!
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:52 #28
Avatar billede simona Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:57 #29
Holda op; nu kommer du med hen til skrivbordet, for her er et mere med en lille bitte detalje ændret igen :0) http://www.friserverplads.dk/Simona/parkwine4.gif
Avatar billede rbl Praktikant
02. oktober 2002 - 00:50 #30
De er faktisk ganske pæne. Der er dog et problem: de er ikke transperente, og hvis laver den hvide farve transperent, så kommer der en hvidlig kant uden om det hele.

Kommentarer omkring de enkelte:
Første: Rigtig pæn, teksten står tydeligt, men den lyserøde farve er måske ikke så heldig.
Anden: Ser bedre ud uden den lyserøde farve, men teksten bliver lidt utydelig, da druerne er mørkere. Prøv evt. at lave den lange streg med farvekoden #FFF7EA
Tredie: Tja, det samme: rigtig pæn, men den lyserøde passer ikke rigtig

Hvis det ikke kan lykkes at gøre baggrunden helt transperent, så tag baggrundstapetet fra min side og brug som baggrund på banneren

Jeg sætter pointene op til 200, så der bliver noget til alle der kommer - og har kommet - med gode forslag.
Avatar billede rbl Praktikant
02. oktober 2002 - 01:55 #31
Jeg har lige lavet en side, hvor de forskellige forslag er sat ind på den rigtige baggrund:

http://sirius.dyndns.dk/images/bannere.html (den er noget langsom)

Det viser bedre, hvad jeg mener med at det skal passe til baggrunden - og det med den hvide kant. Den der passer bedst lige nu er atf_nova's, men jeg synes også der er gode muligheder i simona's.
Avatar billede simona Nybegynder
02. oktober 2002 - 07:35 #32
Hej rbl
Af mine syntes jeg klart at den sidste er den bedste; http://www.friserverplads.dk/Simona/parkwine4.gif
På min skærm kan jeg ikke se problemet med den hvide kant!? Men jeg vil lægge en ud til dig, som er i orden - hvis det altså er min du skal bruge
Avatar billede rbl Praktikant
02. oktober 2002 - 08:30 #33
hej
Jeg har lagt den nye parkwine4.gif ind på mit link. Baggrunden er stadig hvid, og hvis jeg laver den hvide farve transperant, så kommer der stadig den hvidlige kant rundt om specielt vindrueklaserne og den lyserøde streg.

Gider du prøve lave en banner med mit baggrundstapet som baggrund, og hvor du så udskifter den lyserøde streg med noget andet ?
Avatar billede simona Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:30 #34
Ja det gør jeg nu!
Avatar billede simona Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:53 #35
Kan du ikke være sød at give mig din baggrundsfarve? - i øvrigt vil det lette siden meget hvis du nøjes med at lægge den ind som "farve" og ikke image!
Avatar billede atf_nova Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:59 #36
http://www.danishdesigns.dk/pro/parkwinelogo7.gif

sidste bud herfra..og nu er den centreret.
Avatar billede rbl Praktikant
02. oktober 2002 - 10:31 #37
Grunden til at det er et billede er, at det ikke er en enkelt farve, en et tapet med flere farver. Billedet er forholdsvis lille, og det gør ikke siden væsentlig tungere:

http://sirius.dyndns.dk/images/background.jpg
Avatar billede simona Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:53 #38
Hej rbl
Jeg har nu lagt mit eksempel ud igen MED din baggrund og UDEN stregen!
http://www.friserverplads.dk/Simona/parkwine.gif
Avatar billede syvon Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:09 #39
http://80.196.150.242/exp/parkwine4.gif

så er den lavet med din baggrund.
Avatar billede rbl Praktikant
02. oktober 2002 - 23:16 #40
Tak for alle de gode svar og tak for tålmodigheden :-)

Jeg har ikke bestemt mig for hvilken en af dem jeg vil bruge, men det bliver enten atf_nova's eller simona's, da de er de mest kreative.

Jeg kan desværre ikke give mere end 200 point i alt, så jeg fordeler dem mellem jer efter hvem jeg synes har gjort det bedste arbejde :-)
Avatar billede simona Nybegynder
03. oktober 2002 - 00:01 #41
Takker mange gange! :0)