Avatar billede hunter Nybegynder
16. juli 1999 - 19:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af databaser i PHP

Jeg skal lave en side der benytter PHP  med databasetilgang.. Der er ikke sat noget op endnu - Hvad skal der sættes op og hvordan opretter man en ny databse og sætter noget ind i den ???
Jeg HAR styr på at få ting ud af databasen når først det er derinde - problemet er at lave en ny DB og putte data ind i den..
Avatar billede tarvin Nybegynder
16. juli 1999 - 20:14 #1
Hvilket database-system?
Har du rettigheder til at oprette databaser?

I øvrigt kan jeg anbefale http://phpwizard.net/phpMyAdmin/

- Den kan dog stadig ikke krybe uden om, at du skal have rettigheder til at oprette databaser i database-systemet.
Avatar billede hunter Nybegynder
16. juli 1999 - 20:46 #2
Ja vi har alle rettigheder til det hele :)
Det er lige meget hvad det er for et DBS - bare et eller andet :)
Avatar billede tarvin Nybegynder
16. juli 1999 - 21:13 #3
Når du ikke vil være mere konkret, kan man heller ikke give konkrete anvisninger.

Du kører simpelthen noget SQL af, ligesom du plejer at gøre via PHP:

$sql = "create database madopskrifter";
- Og fyrer så SQL'en af.

Dernæst skal du have oprettet nogle tabeller i databasen, som du kan fylde data i. Dette er sværere, hvis man er blank mht. SQL. Meget simpelt eksempel:

$SQL = '
create table opskrift_forfattere (
forfatterid int not null,
navn varchar(30),
email varchar(50),
primary key (forfatterid)
)';
// Fyr SQL af.

Har du kigget på det link, jeg gav?
Avatar billede hunter Nybegynder
16. juli 1999 - 21:27 #4
jeps - der er hul nu - tak for'et :))