Avatar billede gl_nok Nybegynder
22. september 2000 - 13:21 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pro@cces ADSL og atm netkort

Jeg har fået en Pro@cces Adsl linje installeret men skal lige som 5000 andre danskere vente på at få leveret routeren.
Jeg har dog fået et atm netkort leveret med (der der kommer ud med netexpress)
Det skulle kunne lade sig gøre at sætte det op så det kan virke med pro@cces men hvordan
anyone ???
Avatar billede getalife Nybegynder
22. september 2000 - 13:23 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede getalife Nybegynder
22. september 2000 - 13:24 #2
Avatar billede gl_nok Nybegynder
22. september 2000 - 13:42 #3
Getalife
hmmm har både win me win 2k pro og win98 så bare en løsning til en af dem
men helst win me
Avatar billede gl_nok Nybegynder
22. september 2000 - 13:42 #4
øhhh der står hvordan man konfigurerer netexpress
det jeg skal er at køre pro@cces gennem et atm netkort
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 15:39 #5
Måske det her kan bruges til noget ?

http://proaccess.jth.net/
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 15:47 #6
ftp://ftp.efficient.com/pub/support/microsoft/adsl/3010/README.TXT

Se her!

Du skal hente den nedereste version af driverne, idet den kan køre med den dual standard, som OGSÅ inkluderer Pro@ccess løsningen ...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 15:49 #7
Avatar billede gl_nok Nybegynder
25. september 2000 - 14:29 #8
tjekker lige dit løsningforslag i aften phylox og afviser eller accepterer så
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. september 2000 - 14:31 #9
Ja ok - men efter, at jeg har undersøgt det videre, så tror jeg, at det ikke kommer til at virke - da Pro@ccess kører med noget andet dataoverførsel ... så det kan slet ikke lade sig gøre (jf. newsgroups)
Avatar billede gl_nok Nybegynder
25. september 2000 - 14:53 #10
hmm prøver det nu alligevel
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. september 2000 - 15:04 #11
Ja okay - men jeg er ikke sikker på, at du får noget ud af det ;o(
Avatar billede webb Nybegynder
26. september 2000 - 12:22 #12
Hør her drenge, jeg arbejder hos Tele Danmark Erhverv. Så mon ikke jeg kan svare dette spørgsmål :)

Netexpress er et privat produkt, d.v.s at fra modem termineres linien i et ATM25 interface fra modem over til ATM25 netkort i PC.

Men en Pro@ccess, skal man ikke bruge ATM25 netkort, da routeren terminerer et ethernet interface mod pc...

Altså : PC<--eth-->ROUTER<--atm25-->MODEM<--linie
Avatar billede gl_nok Nybegynder
26. september 2000 - 12:53 #13
hmmm webb
det kan da godt være at du arbejder hos tele dk erhverv meenn alligevel.
Jeg har i min egenskab af sælger for en Tele DK A Partner snakket en del med jere support og da Tele DK erhvervs support-ingeniør eller andet fortæller mig at det burde kunne lade sig gøre, man skal bare have fat i den rigtige driver til sit kort.
Bortset fra det kan jeg fortælle dig at jeg lige netop nu har fået fat i en gut der har fået det til at køre med Pro@cces og atm netkortet, så klap lige hesten inden du fortæller at det at du arbejder hos Tele DK erhverv betyder du er altvidende.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
26. september 2000 - 13:32 #14
:)
Avatar billede webb Nybegynder
26. september 2000 - 13:34 #15
ok ok, jeg nævnte ikke om det kunne lade sig gøre
med ATM25 direkte i forbindelse med Pro@ccess !
Mit svar burde have været en kommentar....

Vil du ha et svar angående dit spørgsmål ?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
26. september 2000 - 13:35 #16
Jeg vil i hvert fald gerne :)
Avatar billede gl_nok Nybegynder
26. september 2000 - 13:42 #17
meget gerne
det plejer jo at være grunden til at man spørger *s*
Avatar billede webb Nybegynder
26. september 2000 - 14:10 #18
Nu er jeg ikke System Tekniker, men Systemkonsulent, så dit svar kan du først få efter d.2/10 fra min hardcore tekniker. Med mindre jeg lige får fat i en anden inden !! :)

-webb
Avatar billede gl_nok Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:15 #19
Phylox: desværre så virkede dit forslag ikke
Jeg går dog stadig og håber på et svar fra webb

Men heldigvis har jeg da fået en melding om at tele dk\'s router problemer er ved at være history *s*
Avatar billede gl_nok Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:15 #20
Phylox aaaj det skulle jo ikke have været accepteret :-(
Nå shit happens
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:19 #21
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. oktober 2000 - 15:07 #22
gl_nok << Jeg vil gerne i kontakt med ham der har fået atm25 kortet til at snakke Proaccess.
Avatar billede webb Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:00 #23
Hey Drenge (formoder jeg :)

Min såkaldte ekpert viste sig at være linux nørd,
så han havde ingen kommentar til hvordan man gør med windows... Damn !!!

Problemet ligger jo i at der med en proaccess, er det en fast forbindelse med et fast ip-nummer på lookback interface (på router) imod centralens routere...

Men med en netexpress er det et klient program som laver en ppp forbindelse med bruger verificering og en ip-pool...

Jeg aner simpelhen ikke hvordan man kombinerer disse 2 ting...men jeg undersøger videre !!!!

-Webb
Avatar billede victor44 Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:47 #24
LINUX eller M$ jeg vil stadig gerne snakke med en der har fået Proacces til at køre med ATM25 kortet.

Avatar billede webb Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:25 #25
Back from hell !

Jeg ved ikke om nogle af jer abonnerer på dette
issue mere ?

Men jeg kan oplyse at det er umuligt at finde en konfiguration til en pro@ccess løsning hvor man bruger ATM25 netkort istedet for sin router, der ikke er leveret eller lign !

Dog kan jeg fortælle at Tele Danmark kundeservice har i nogle tilfælde ved opgradering fra en Netexpress til pro@ccess lavet nogle fix faxerier
så løsningen kunne køre...

Men dette kræver konfigurering også på TDK centralen, så derfor er min konklusion at hvis der findes nogle nørder derude som påstår at de kan få det til at køre har de været ret heldige eller det har været i forbindelse med en opgradring

-webb