Avatar billede zordiac Nybegynder
29. september 2002 - 21:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installation af Nvidia drivere i Linux..

Jeg har lidt problemer med at installere de nyeste Nvidiadrivere i Linux! Jeg kører Mandrake 9.0, og jeg har fundet ud af, at for at compile scourcen, skal jeg skrive følgende: "rpm --rebuild NVIDIA_kernel-1.0-3123.src.rpm" ! Første gang jeg skrev det, sagde den, at mappen "/usr/lib/rpm/rpmb" ikke fantes, så den oprettede ejg! Jeg gav fuld acces til både user, group & root! Derefter, prøvede ejg at skrive "rpm --rebuild NVIDIA_kernel-1.0-3123.src.rpm" igen, men nu siger den bare at "ACCES DENIED" :( Det kan ikke passe, for alt & alle har fuld acces! Jeg har prøvet både som mig selv, og som root! Den bliver ved med at sige det samme!

Nogen som har en ide, om hvad jeg kan gøre, for at få det til at køre ??
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
29. september 2002 - 21:16 #1
kan det være fordi du skal logge ind som administrator evt ??
Avatar billede zordiac Nybegynder
29. september 2002 - 22:11 #2
Jeg har prøvet som både Root, og som mig selv! Så det er ikke det! :(
Avatar billede tkrag Nybegynder
26. november 2002 - 17:28 #3
Mit gæt er at du ikke har installeret rpm-build pakken.
Problemet er at NVIDIA pakken er en source RPM, det ses af efternavnet src.rpm

RPM skal altså kompilere pakken fra source før den kan installeres, og dertil skal du bruge ovennævnte pakke.
login som root og skriv:

urpmi rpm-build

Jeg håber det hjælper