Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
29. september 2002 - 13:58 Der er 7 kommentarer

Gæstebog i FrontPage som skal ligge hos Geocities...

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil ha' en gæstebog til kommentarer osv., men jeg kan ikke få den til at virke.
Jeg har brugt en skabelon i Frontpage, gemt den på min computer og derefter uploaded den til min hjemmeside hos Yahoo Geocities, og når jeg så går ind på min hjemmeside og ind i gæstebogen, skriver en kommentar, trykker "Send kommentar", så loader den siden fora som den skal, men uden min kommentar.
Da jeg gemte gæstebogen på min computer oprettede FrontPage også en html-fil som hedder guestlog, jeg ved godt at den er beregnede til at gemme kommentarerne i og derfor har jeg også uploaded den til men hjemmeside, men det virker ikke alligevel.
Jeg er ret så sikker på at det er nogle indstillinger i/til gæstebogen som er forkerte.
Jeg har lagt hele html'en med nedenfor, så kan det være at der er nogen af jer som kan se hvad der er galt:
<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Gæstebogen</title>
</head>

<body topmargin="5" leftmargin="5" text="#FFFFFF" bgcolor="#000000">

<p>
<!--webbot bot="PurpleText" preview="Gæstebog - Brug denne side til at indsamle reaktioner fra besøgende på dit Websted. Alle kommentarer sendt af brugere bliver som standard sendt til en siden 'guestlog.htm' , som derefter bliver inkluderet nedenfor. Hvis du vil bruge en anden fil til at indsamle kommentarer, skal du ændre det valgte filnavn i dialogboksen Egenskaber for formular og i side-URL-adressen på den inkluderede komponent nedenfor formularen." -->
</p>

<p align="center">
<u><font face="Tempus Sans ITC" size="7">Gæstebogen:</font></u></p>

<p align="center">
&nbsp;</p>

<p align="center">
&nbsp;</p>
<p><font face="Tempus Sans ITC">Vi vil gerne vide, hvad du synes om os og
hjemmesiden, så du kan skrive dine kommentarer i denne gæstebog, så vi og andre
besøgende kan se dem.</font></p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="guestlog.htm" s-format="HTML/DL" s-label-fields="TRUE" b-reverse-chronology="FALSE" s-date-format="%d %b %Y" s-time-format="%H:%M:%S" s-builtin-fields="REMOTE_USER Date Time" u-confirmation-url="www.geocities.com/thebandthatshouldnotbe/guestlog.htm" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" --><font face="Tempus Sans ITC">
  </font>
  <h2><font face="Tempus Sans ITC"><strong>Tilføj dine kommentarer</strong></font></h2>
  <p><font face="Tempus Sans ITC">
  <textarea name="Kommentarer" rows="8" cols="52"></textarea></font></p>
  <p><font face="Tempus Sans ITC">
  <input type="submit" value="Send kommentarer" style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12 pt">
  <input type="reset" value="Ryd kommentarer" style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12 pt"><br>
  <br>
  <em>Når du har sendt dine kommentarer, skal du hente denne side igen for at få
  vist det, du har tilføjet i log-filen.</em></font></p>
</form>
<!--webbot bot="Include" tag="BODY" u-include="guestlog.htm" --><h5>&nbsp;</h5>

<p>&nbsp;</p>

<h5><span style="font-weight: 400"><font size="3">Copyright © 2001 af [The Band That Should Not Be]. Alle rettigheder
forbeholdes.<br>
  Senest opdateret:
  <!--webbot bot="TimeStamp" s-type="Edited" s-format="%d. %B %Y %H:%M:%S %Z" -->.<br>
Webmaster og -creater: <a href="mailto:sutminmega@e-mail.dk">Daniel Vexø</a></font></span></h5>

</body>

</html>

Please, hjælp!!!

På forhånd tak
Daniel...
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
29. september 2002 - 14:37 #1
Kom nu der må da være nogen som kan hjælpe.
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
29. september 2002 - 15:09 #2
200 point på højkant!
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
29. september 2002 - 17:39 #3
Det er utroligt! Førhen var det sådan at når man oprettede et spørgsmål her på Eksperten, gik der aller højst ½ time før man fik svar. Men ikke mere hva' sker der? Nu er der næsten gået 4 timer uden svar!? Og så endda med et spørgsmål til 200 point!
Avatar billede claus_jac Nybegynder
30. september 2002 - 13:43 #4
ÅÅÅÅÅÅHHHH. Der er WAY TOO MANY THINGS TO GO WRONG!

Først og fremmest skrot frontpage, og brug noget andet(sorry det lyder barsk, men vil kunne hjælpe dig!) Dernæst kig på www.hotscripts.com. Der er faktisk færdige udgaver lige til at uploade, uden de store dikkedarer, og bruger ikke frontpage.

Hvis det ikke er så sjovt, så skal du igang med noget seriøs filtjekking. Tjek at alle filer er som de skal være og om de passer i de rette filstrukturer. (husk også at geocities har nogle begrænsinger, tjek også dem først!) Det er ikke utænkeligt, at din gæstebog bruger frontpage-extensions og der er desværre ikke mange der understøtter dette af gratis-hosts! (jeg tror ikke geocities gør!)

Hvis du vil lære at lave html, prøv at gå ind på www.chami.com/html-kit  Du skal ganske vist lære at skrive kode, men det er faktisk lettere end man tror og kan man ikke lige skrive koden, så kan man altid klippe og klistre lidt. Desuden har html-kit nogle udmærkede hjælpefunktioner, og du behøver faktisk ikke lave alt for meget kode selv, da du kan klikke på nogle små ikoner og den kan så indsætte det selv. Udover det har du mulighed for at bruge autofuldførelse, hvilket gør det endnu nemmere!!

Håber det hjælper!
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:29 #5
Beklager, men den besvarelse berettiger dig på IGEN måde de 200 point.
Jeg ved godt det man bare kan skrive koderne selv, men det er jeg ikke interesseret i, og jeg ved også godt man bare kan hente nogle færdige udgaver, men det vil jeg da ikke, jeg vil ha' min egen med mit præg på.
Sorry.

Daniel...
Avatar billede claus_jac Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:17 #6
Jeg er rent faktisk ikke her på eksperten for pointenes skyld! Der er heller ingen grund til at du ikke skulle kunne sætte dit eget præg på den udgave du selv vil. Frontpage templates og extensions er i virkeligheden kompilerede javascripts og andet!! og du kan faktisk tage et færdigt script og kompilere det til en frontpage-ext. Har du undersøgt om Geocities giver tilladelse til det du vil gøre? (webbot tingesten er en frontpage-ext). Problemet er, at du ikke kommer uden om en hvis mængde tilpasning i koden, uanset hvor meget du end nægter.
og hvis du skifter mellem kodevisning og grafisk fremstilling i frontpage, så er der desværre det problem, at den ændrer i den kode du har lavet i hånden (MS ved bedre hvordan tingene skal gøres - ment på en sørgelig sarkastisk måde!) Det gjorde den i hvert fald i 2000 udgaven og jeg tvivler på, at det er ændret.

Claus
Avatar billede susanne_tc Nybegynder
04. marts 2003 - 22:05 #7
Jeg ved, at jeg svarer lidt sent.
For at gæstebogen i FrontPage virker skal din udbyder have FrontPage extensions. Hvis de har er det ofte noget man skal bede om at få slået til

mvh
Susanne