Avatar billede prins Nybegynder
29. september 2002 - 13:35 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Mail adr. system

Hej,
jeg søger en der kan lave et script hvor man kan indsætte dette i en boks:
Per, Hans, Jesper, Morten, Kristian

Når man indsætter det i en tekstbox og trykker på OK. Så skal den lave en liste der ser sådan ud:
Per@ofir.dk,
Hans@ofir.dk,
Jesper@ofir.dk,
Morten@ofir.dk,
Kristian@ofir.dk,
Per@sol.dk,
Hans@sol.dk,
Jesper@sol.dk,
Morten@sol.dk,
Kristian@sol.dk
osv.

Altså de navne man indsætter i boksen skal laves til en e-mail. Der skal være en linie hvor man kan tilføje flere e-mail adresser, som @hotmail.com osv.
Avatar billede smooth Nybegynder
29. september 2002 - 14:33 #1
øøø Søger du efter et maillist script eller hvad ?
Avatar billede a.b Nybegynder
29. september 2002 - 15:14 #2
Avatar billede a.b Nybegynder
29. september 2002 - 15:15 #3
:)
Avatar billede prins Nybegynder
29. september 2002 - 16:14 #4
Nej nej! prøv nu lige at læse teksten ordenligt..! :-)
Avatar billede prins Nybegynder
29. september 2002 - 16:16 #5
Når jeg indsætter en række navne i en formel. Så skal den printe navnene ud igen, men bare med e-mails..
Avatar billede prins Nybegynder
29. september 2002 - 16:17 #6
Ja.. fik lige en tanke om hvad i kunne sammenligne det med.. Hvis jeg nu skulle sende en masse e-mail ud med reklame.. Så gider jeg ikke sidde og skrive 1000 mill. e-mail adressser
Avatar billede prins Nybegynder
29. september 2002 - 19:53 #7
:-) Hvis i forstår.. Altså et system der laver en e-mail.
Avatar billede smooth Nybegynder
29. september 2002 - 21:40 #8
ØØØ En system som oprette en ny E-mail adresse som på ofir og hotmail ?
Avatar billede leif Seniormester
30. september 2002 - 07:41 #9
Nej, det er en type spam script han leder efter, han skriver kristian også sender den til kristian@altmuligt.dk
Avatar billede avminarm Juniormester
30. september 2002 - 09:48 #10
skal det puttes i en Db eller i en fladfil?
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. september 2002 - 09:52 #11
Dét du søger er allerede indkoporeret i Outlook Express og Outlook 2000.
Avatar billede prins Nybegynder
30. september 2002 - 13:16 #12
Okay dudes :-) jeg har en række navne, jeg er for doven til at sætte forskellige e-mail adreser bag dem. Så jeg smider bare navnene ind i en formel som så laver dem til e-mail adresser.
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. september 2002 - 13:18 #13
Prroblemet er bare at du skal stadig skrive emailadresserne en gang fx ind i en database eller så for folk email adresser hos alle domæner i hele verden.

For når du så har deres navn og fulde email i en database kan du få den til at udskrive deres fulde email adresse.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
30. september 2002 - 13:18 #14
Hvis du vil bruge den til at sende en masse mails med er det ulovligt og kaldes SPAM!
Bare lige lidt info.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2002 - 13:19 #15
spammere skulle hænges op i b******
Avatar billede prins Nybegynder
30. september 2002 - 19:37 #16
Det er overhoved ikke det, det skal bruges til.
Avatar billede smooth Nybegynder
30. september 2002 - 19:51 #17
Okay nu er jeg ude af den. Kan du ikke prøve igen at forklar os hvad du skal bruge koden til :)
Avatar billede avminarm Juniormester
30. september 2002 - 20:20 #18
skal det bare outputtes til skærmen??? eller skal de gemmes et sted??
Avatar billede prins Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:45 #19
Det skal bare outputtes
Avatar billede avminarm Juniormester
04. oktober 2002 - 10:30 #20
og så når du lukker din browser skal det forsvinde igen?? - må jeg spørge om hvorfor??
Avatar billede prins Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:03 #21
Ren lærdom.. Aner ikke hvordan man skulle kunne lave et script som kunne bruges til reklamespam.
Avatar billede avminarm Juniormester
14. oktober 2002 - 11:14 #22
hvis du skal have alle mailadr gemt i outputtet skal du gemme dem et alle andet sted - nemmest i en DB
Avatar billede prins Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:15 #23
He he I HAR SLET IKKE forstået opgaven. Den skal "converte" altså hvis jeg smider navnet "Prins" ind i mit php script. Altså i en tekstbox, så når jeg trykker udfør, så skal dne bare vise dette på skærmen: Prins@sol.dk, Prins@ofir.dk, Prins@hotmail.com
Avatar billede avminarm Juniormester
14. oktober 2002 - 19:10 #24
Nej det tror jeg ikke vi havde ;o)

Her (UTESTET og hurtigt lavet)

<form ACTION="<?php echo $_SERVER[PHP_SELF]; ?> " METHOD="POST">
<INPUT TYPE="text" name="navn">
<INPUT TYPE="hidden" name="op" value="ds">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send" name="send">
</form>
<?
if($_POST[op]=="ds"){
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@sol\.dk\">".$_POST[navn]."@sol\.dk</a>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@ofir\.dk\">".$_POST[navn]."@ofir\.dk</a>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@hotmail\.com\">".$_POST[navn]."@hotmail\.com</a>";
}
?>
Avatar billede avminarm Juniormester
15. oktober 2002 - 08:44 #25
Her - sådan det burde virke:

<form ACTION="<?php echo $_SERVER[PHP_SELF]; ?> " METHOD="POST">
<INPUT TYPE="text" name="navn">
<INPUT TYPE="hidden" name="op" value="ds">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send" name="send">
</form>
<?
if($_POST[op]=="ds"){
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@sol.dk\">".$_POST[navn]."@sol.dk</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@ofir.dk\">".$_POST[navn]."@ofir.dk</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[navn]."@hotmail.com\">".$_POST[navn]."@hotmail.com</a><br>";
}
?>
Avatar billede avminarm Juniormester
15. oktober 2002 - 21:16 #26
haloo prins er du der ?
Avatar billede kimallan Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:55 #27
Ja det virker, men så er noget af opgaven løst. Der skal nu flere navne ind. Så hvis jeg skriver navnene:
Prins
Kim
Dude

Så skal de alle have e-mail adresser og de skal skrives f.eks. således:

Kim@sol.dk,
Jeff@sol.dk,

altså med komma efter e-mail. adr..

Ellers godt gået!!
Avatar billede avminarm Juniormester
16. oktober 2002 - 09:58 #28
Kimallan - hmm man må vist ikke have to profiler på eksperten vel?

sådan:
<form ACTION="<?php echo $_SERVER[PHP_SELF]; ?> " METHOD="POST">
<INPUT TYPE="text" name="prins">
<INPUT TYPE="text" name="kim">
<INPUT TYPE="text" name="dude">
<INPUT TYPE="hidden" name="op" value="ds">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send" name="send">
</form>
<?
if($_POST[op]=="ds"){
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[prins]."@sol.dk\">".$_POST[prins]."@sol.dk</a>,";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[prins]."@ofir.dk\">".$_POST[prins]."@ofir.dk</a>,";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[prins]."@hotmail.com\">".$_POST[prins]."@hotmail.com</a>,";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[kim]."@sol.dk\">".$_POST[kim]."@sol.dk</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[kim]."@ofir.dk\">".$_POST[kim]."@ofir.dk</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[kim]."@hotmail.com\">".$_POST[kim]."@hotmail.com</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[dude]."@sol.dk\">".$_POST[dude]."@sol.dk</a><br>";
Print "<a href=\"mailto:".$_POST[dude]."@ofir.dk\">".$_POST[dude]."@ofir.dk</a><br>";
Print "<a ref=\"mailto:".$_POST[dude]."@hotmail.com\">".$_POST[dude]."@hotmail.com</a><br>";
}
?>
Avatar billede avminarm Juniormester
16. oktober 2002 - 10:00 #29
så kan du se princippet i det og selv bygge videre hvis du vil ;o)
Avatar billede kimallan Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:21 #30
Sorry, fik lige en mail på min e-mail. Pga vi bruger samme computer :-) Samme problem er der også med vores web-hotel. Når det bliver uploadet forkert :-)
Avatar billede avminarm Juniormester
17. oktober 2002 - 21:51 #31
hvad så prins - lidt points måske!