Avatar billede cyb Nybegynder
29. september 2002 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

windows forms datagrid.

Hvordan skjuler man en kollonne fra sit dataset i datagriddet.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
30. september 2002 - 08:13 #1
Du kan sætte de andre kolonner ind i eksempelvis boundColumns.
Eksempel:
<Columns>
                <asp:BoundColumn DataField="NavnPåKolonne1" HeaderText="HeaderPåKolonne1"></asp:BoundColumn>
                <asp:BoundColumn DataField="NavnPåKolonne2" HeaderText="HeaderPåKolonne2"></asp:BoundColumn>
                            </Columns>
Avatar billede mosekongen Nybegynder
30. september 2002 - 08:19 #2
Du skal selvfølgelig stadig lave din DataBind() på dataset. Du kan også bruge ItemTemplate, den tilbyder nogle flere muligheder.
Der er en alletiders artikelserie på http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/040502-1.aspx. Den kommer godt rundt i hjørnerne på mulighederne i et datagrid.
Avatar billede cyb Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:30 #3
Surry ... Det ser ud til at det er web forms du kikker på.
Jeg skal benytte det i et windows program (ved godt kategorien ikke lige passer så godt - men det var det tætteste jeg kunne komme).
Avatar billede burningice Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:38 #4
hvad er der nu galt med http://www.eksperten.dk/kat/115/ ? ;)
Avatar billede jems Nybegynder
25. november 2002 - 11:59 #5
<Columns>
Du skal bruge visible="false"
Eks:

<asp:BoundColumn
DataField="NavnPåKolonne1"
HeaderText="HeaderPåKolonne1"/>

<asp:BoundColumn
DataField="NavnPåKolonne2"
HeaderText="HeaderPåKolonne2"
visible="false"/>

</Columns>
Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2002 - 08:13 #6
Jems - det er en win form ikke et webform - tror ikke man kan skrive sådan (eller også ved jeg bare ikke hvor).
Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2002 - 08:14 #7
Lukker spørgsmålet - har løst det på en anden måde.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2002 - 08:36 #8
cyb>> det er da ikke noget til at sige til folk tager fejl, når du opretter det i asp.net kategorien
Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2002 - 09:54 #9
Nej det er selvfølgeligt lidt trist at jeg kom til at oprette spørgsmålet i den forkerte kategori. Jeg beklager.