Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:32 Der er 17 kommentarer

Min harddisk er væk

Min HD er væk.
Det startede med at min monitor gik ned, så fik jeg en nye efter en uge og nu er min harddisk væk. Jeg har Win2000. Jeg har prøvet at køre en repair af win, men den kan ikke finde min HD. Jeg har også prøvet med en startdiskette og den kan heller ikke finde min HD.
Hvad kan jeg gøre?? Vil meget nødigt miste al data.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 16:35 #1
kan BIOS finde den?!
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:37 #2
Nej
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 16:37 #3
Du skal nok lige chekke om kabler og kort i dit tower sidder korrekt og se så om ikke hd dukker op igen ellers prøv at find den i bios men først efter at du har chekket kabler. :)
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:39 #4
Har tjekket alle kabler og den kan ikke findes i min BIOS
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 16:41 #5
Kan du komme til at scanne den med en virus scanner og har du haft en på ???. prøv lige og se om ikke din bios kan søge efter den det virk lidt underligt. hvad er det for en hardisk??
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:44 #6
Jeg tror sku at HD'en er kaput. Det er en IBM Deckstar 75GPX 30GB.
Er det ikke noget med at der er en fajl på Deckstar serien?
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:44 #7
Fejl*
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 16:46 #8
hvis du kan fortælle hvad det er for en disk og hvem der har lavet den kan du downloade et program der kan scanne den for fejl. Hvis ikke din bios kan finde den og den har virket fint før ville jeg nok prøve med et andet fladkabel og se om ikke det virker derefter måske en løs forbindelse et sted løst i sat Kabel chek det grundigt.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 16:46 #9
jeg har et program jeg kan sende til dig så du kan chekke den evt lavformatere den så smid lige en mail adresse.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 16:50 #10
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT

her er et link så du kan downloade programet download det læg det på den floppy disk i drevet med den og prøv så at start op på den syge maskine
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 16:50 #11
olsen_mick@hotmail.com
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 17:00 #12
har lige sendt det til dig håber det hjælper dig.
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 17:01 #13
Hvordan skal jeg lægge det program på en floppy når det fylder 2mb?
Avatar billede rootie Nybegynder
28. september 2002 - 17:01 #14
ok, takker, prøver at tjekke det
Avatar billede friiser Nybegynder
28. september 2002 - 17:08 #15
lytter med...

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede mjl Nybegynder
28. september 2002 - 17:36 #16
Hvis din HD bliver væk, så gør det til en vane, altid at lægge den samme sted. Min sidder f.eks. altid i mit kabinet!! ;O)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 17:42 #17
Har du fået det til at virke.???
du klikker bare på iknet så beder det om en floppy. så skulle det køre derfra.