Avatar billede scuttlebutt Nybegynder
28. september 2002 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TDC NetExpres "hænger"

Hej!

Jeg har en privat ADSL-opkobling fra TDC (256/128), som siden jeg formatterede min computer og geninstallerede forbindelsen i Win98SE, er begyndt at "hænge" - d.v.s. holde hyppige pauser på 30-60 sekunder.

Sådan plejer den ikke at opføre sig. Før var det også i Win98SE, den var installeret.

Er her nogen, der kender til problemet og kan sige mig, om der er nogle indstillinger, jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak,
Scuttlebutt.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. september 2002 - 13:58 #1
prøv at kør en ny install af adsl skriv ipconfig efter ny ínstall og se om der er hul igenem til tdc. så skulle det køre der fra det kan oxo være dit net kort som driller pråv at se om du kan opdatere driveren til kortet.
Avatar billede onkelkusse Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:19 #2
Det er sandsynligvis TCP/IP der knytter sig til dit netværkskort der ligger og laver forespørgsler. Prøv at indtaste fast ip i den TCP/IP der knytter sig til netkortet. Gøres på følgenden måde: Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Netværk -> Egenskaber for tcp/ip (til netkortet) -> skriv følgende i vælg ip adresse 192.168.0.20 -> nedenunder i undernetmaske skrives 255.255.255.0 -> genstart computer.
Avatar billede frosen_death Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:44 #3
hva med Standard Gateway +DNS -serveradress ??? min klan ikke kommer på nettet!! vis jeg gør det!!!
Avatar billede scuttlebutt Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:54 #4
OnkelKusse>> Din løsning ser ud til at have løst problemet! 1000 tak! :)
Avatar billede onkelkusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:52 #5
Velbekomme!