Avatar billede mosekongen Nybegynder
27. september 2002 - 09:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

onClick i link

Hej

Jeg har problemer med at få min onClick til at virke i forbindelsen med et link i et datagrid. Nærmere bestemt en TemplateColumn.
Ideen er, at når der klikkes på linket skal der kaldes en metode, som sætter en Session.
Min kode er som følgende:

<asp:TemplateColumn HeaderText="Link">
                    <ItemTemplate>
                        <a href="http://localhost/PCV/ModulA3.aspx?var=<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links").ToString()%>" onClick="setSession">
                        <%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links") %>
                        </a>
                                          </ItemTemplate>
                </asp:TemplateColumn>

Min setSession Metode:
void setSession(Object sender, EventArgs e)
        {
            Session["linkFraA2Session"]="Ja";
        }

Problemet er, at jeg aldrig kommer ind i min setSession metode.
Avatar billede askhoej Praktikant
27. september 2002 - 09:30 #1
Du skal huske at skildne mellem server side OnClick og Client Side OnClick, du forsøger at lave en Server Side OnClick på et alm. <a href> som ikke er en Server komponent det kan ikke lade sig gøre.

Brug i stedet f.eks. en <asp:linkbutton>

/askhoej
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
27. september 2002 - 13:47 #2
Skift flg. linje ud:
<a href="http://localhost/PCV/ModulA3.aspx?var=<%# DataBinder.Eval
(Container, "DataItem.Links").ToString()%>" onClick="setSession"><%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links") %></a>

med:
<asp:LinkButton OnClick="setSession" Text="<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links").ToString()%>" runat="server" />

og tilføj:
Response.Redirect(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links"));

til setSession.

// Simon
// This sentence no verb.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
27. september 2002 - 14:06 #3
Er det muligt at navigere videre til en anden aspx side inde i linkbutton's properties? Jeg skal jo sætte min querystring til at være det samme som text på min button.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
27. september 2002 - 14:19 #4
Når jeg bruger DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links")); i min metode får jeg en fejl ved anvendelsen af Container:
'System.ComponentModel.Container' denotes a 'class' where a 'variable' was expected

Burde det ikke være stå som følgende i stedet for?
ModulA3.aspx?var="+DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links"
da jeg jo skal fortælle hvilken side der skal redirectes til.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
27. september 2002 - 14:46 #5
Hov, jo, min fjel... :-)
Avatar billede mosekongen Nybegynder
27. september 2002 - 17:17 #6
Har du en løsning på problemet med den Container? Når jeg bruger DataBinder.Eval ..... i min setSession metode. Ved den så hvilket af linkbutterne der bliver trykket på? Med andre ord sætter jeg min querystring til det rigtige?
Avatar billede askhoej Praktikant
27. september 2002 - 17:58 #7
Det har den styr på :-)

/askhoej
Avatar billede mosekongen Nybegynder
27. september 2002 - 18:19 #8
Kan i hjælpe med den fejl jeg får når jeg bruger DataBind.Eval..... i min setSession?
'System.ComponentModel.Container' denotes a 'class' where a 'variable' was expected

Jeg går ud fra at den Container variabel skal være det dataset der indeholder min "Links" kolonne, men hvordan får jeg oprettet den variabel i min aspx fil når jeg Binder mit dataset i en codebehind?
Avatar billede mosekongen Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:32 #9
Det tyder på at interessen faldende, men jeg har fundet en anden måde at få det til at virke på. Det er gjort med inspiration fra http://www.eksperten.dk/spm/261246.
Løsningen er som følgende.

<asp:TemplateColumn HeaderText="Link">
                    <ItemTemplate>
                        <a href="http://localhost/PCV/ModulA3.aspx?var=<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links").ToString()%>">
                        <%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Links") %>
                        </a>
                                          </ItemTemplate>
                </asp:TemplateColumn>

i den aspx fil jeg refererer til har jeg i page load skrevet følgende:
Session["var"] = Request.QueryString["var"];

På trods af at jeg ikke kunne få det til at virke erfter jeres forslag skal i have tak for hjælpen alligevel

Mvh
Ole