Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:01 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Dæknavn

En ven og jeg som laver programmer, vi har tænkt os at slå os sammen, men vi aner ikke hvad vi skal kalde os.

Håber at der er nogle der har nogle forslag, vi har også tænkt os at lave en webbrowser, så hvis der er nogle der har en ide til hvad den kunne hedde er i også velkommen.

Kastermester
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. september 2002 - 22:10 #1
30 point er måske ikke særlig meget taget i betragtning af at en virksomheds navn er dets billede udadtil.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:14 #2
hvad med progweb
Avatar billede double-g Juniormester
26. september 2002 - 22:15 #3
Programs R' us
:-)
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:17 #4
kwanstudios<< nu var det jo ikke lige det vi skulle diskutere. Men jeg mente så at 30 var nok, men hvis du ikke mener at det er nok for at tænke lidt så lad vær med at at svar. Vi er kun 2 drenge på 14 år, vi skal ikke ud og tjene penge vi vil bare gerne prøve kræfter med os selv. Til jer andre, vi skal nok kigge på alle jeres forslag så bare spyt ud (hvis i da ikke mener at 30 point er for lidt)

Kastermester
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. september 2002 - 22:19 #5
Programs R' us er måske passende hvis I er 14 år gamle... tsk tsk :/
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. september 2002 - 22:21 #6
kwanstudios->hmm...."point-liderlig" nja...det ik galt....nej pjat. Underlig opførsel (mener jeg).

kastermaster-> Undskyld spam, men jeg synes bare at det er en underlig holdning kwanstudios har. :)
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:21 #7
kwanstudios<< Du har vel også selv været 14 år gammel. Jo før man kommer igang jo bedre.

Kastermester
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:24 #8
kwanstudios >> jeg synes virkelig du er sej.. du tør gøre grin med nogle børn på 14, uhhhh, RESPEKT
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. september 2002 - 22:27 #9
kwanstudios->Virkelig sørgelig indtsilling!!!
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:30 #10
Jaaaaaaah, nu ville jeg jo bare gerne have nogle forslag ;-) såpyt med om han mener at 30 point er for meget, om at 14 årige ikke må kode, jeg er da ligeglad, han kan sejle sin egen sø.

kastermester
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. september 2002 - 22:31 #11
klodoven>> Tag i betragtning at jeg hvert år laver branding for et par millioner. Så så jeg det som absurd at stille 30 point. Da de jo ligeså vel kunne have været en virksomhed i opstartsfasen. Kunne da jeg læste hans "oplæg", langt fra vide han var 14 år? Og det eneste jeg gjorde var at give ham et råd omkring point givning udfra mit eget synspunkt.

kastermester>> Selvfølgelig har jeg det, og giver dig helt ret. Kunne jo som skrevet foroven ikke vide I var 14 år. Det var mere en chokering af alderen jeg konstaterede. Prøvede på ingen måde at gøre grin med jer. Synes da det er skønt at se at ungdommen også "tør" IT-branchen.

kwdemant>> Jamen, Jamen. Har nævnt foroven jeg hverken prøver at nedgøre eller gøre grin med nogen her. Jeg ser eksperten.dk som et sted hvor man giver råd. Og det er alt hvad jeg gør. Men skal du have et råd, ville det nok være at du fik en mere, hvis ikke moden, så raffineret skriftlig "tale".
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:32 #12
for meget, for lidt self. Og nu hvor jeg er igang så er "såpyt" da vist ikke i et ord ;-)

kastermester
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:33 #13
jeg bad ikke om din mening, men tak for den
Avatar billede doc404 Novice
26. september 2002 - 22:33 #14
Pas nu på der ikke går dot-com i den...

"Nu har vi et godt navn, hvad skal vi lave?"

Lav nu bare jeres browser i stedet...så kommer resten af sig selv

Good luck
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:34 #15
doc404 >> enig.. tror jeg, fatter hat af hvad du mener
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:34 #16
kwnstudios point tallet hænger måske også lidt sammen med at jeg er relativ ny herinde på eksperten og de tråde jeg har set har folk skam været fedtet med point mener jeg, så jeg hoppede da med for at få spm'et til at virke exp agtig ;-)

Men lad os nu komme til det rigtige emne, nogen der har nogle svar?

kastermester
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:35 #17
hvad er det dit firma vil lave?
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:37 #18
doc404 -- hmmm, jamen nu hang det jo sådan sammen at vi blev enige om at det var godt at vide hvad vi ville kalde os inden at vi begyndte at lave programmerne så der ikke pludselig opstod en tekst hvor der stod "© Copyright 2002 [det vi nu vil kalde os når vi finder et navn]" det ville jo ikke være så fedt hvis vi ikke fik rettet det hele, derfor leder vi efter navnet nu. :-)

Kastermester
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:41 #19
skal jeg forstå det somom i er programmører??
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
26. september 2002 - 22:46 #20
progweb eller webprog
Avatar billede kastermester Nybegynder
26. september 2002 - 22:46 #21
Ja vi koder i Delphi, så programmører må del vel hedde.

kastermester
Avatar billede doc404 Novice
26. september 2002 - 22:51 #22
BoySoft
CasterWare
Area14
TenFour
2x14
DuoSoft
...

leg videre ;-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. september 2002 - 23:36 #23
Hvis i er rigtig nørdede, så lader i da selvfølgelig et Delphi-program fortælle firma'ets navn! :D

Jeg har en gang lavet et som skulle kunne finde på CS-nicks, men mon ikke også det kan bruges her! ;)

http://hermandsen.adsl.dk/nick.zip
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. september 2002 - 23:40 #24
Det er sådan set intet andet end lidt Random-kode...

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

  function F(X: Integer): Char;
  begin
    case X of
      0: Result := Char(Random(10)+48);
      1..3: Result := Char(Random(26)+65);
      4..9: Result := Char(Random(26)+97);
    end;

var
  I, I2: Integer;
  S: String;
begin
  Memo1.Lines.Clear;
  for I2 := 0 to 6 do
  begin
    for I := 1 to StrToInt(Edit2.Text) do
      S := S + F(Random(10));
    Memo1.Lines.Add(S);
    S := '';
  end;

Det blev bikset sammen sådan lidt "in a rush", men det virker da til formålet, og hvis det kan finde jeres kommende firma's navn, så skal du da være velkommen til at bruge det! :)

For min skyld må du også gerne sælge mit program (hvis du kan finde en køber), bare der står at det er mig der har lavet det! ;)

//hermandsen
Avatar billede huggebanden Nybegynder
27. september 2002 - 14:37 #25
hehe hermandsen nice prog sq nogen rittye cs nicks den finder på :D:D du mangler bare der skal altid være noet med pokemon og noget med 1337sniper i et cs nick
Avatar billede huggebanden Nybegynder
27. september 2002 - 14:40 #26
i skal da hedde Texmzk (jeg fixede det med hermandsens fede prog) ;D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. september 2002 - 14:42 #27
kwanstudios -> det er jo ikke første gang vi er efter dig.. - jeg henviser til Ekspertens regler (2.1.8) om indlæg i spørgsmål der er irelevante for dette spørgsmål.. han har jo ikke bedt om din kritik vel... -> IGEN!: HVIS DU VIL GIVE HAM KRITIK, SÅ SKRIV DET I EN MAIL TIL HAM!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. september 2002 - 14:44 #28
doc404 -> hvor mange vel egentligt hedde: 'b1DbAyBk' :D
Avatar billede yousif Nybegynder
27. september 2002 - 18:16 #29
lytter med..
Avatar billede hono Nybegynder
27. september 2002 - 18:24 #30
Kastermester >> Lige nu har vi kun 2 informationer:

- I er to drenge på 14 år.
- I vil lave en browser

Jeg mener det kræver lidt flere informationer at finde et godt navn. Ellers må det jo blive sådan noget som "14soft" og alt muligt pjat, som jeg i hvert fald ikke synes er fedt.

Hvad hedder I, hvori landet er I fra, hvad er jeres ide, hvad er jeres drøm?

Giv os lidt mere at lege med :)

Hono
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. september 2002 - 20:33 #31
minisoft?
megasoft?
macrosoft? *lol*
Avatar billede kastermester Nybegynder
28. september 2002 - 00:24 #32
Ok, Jeg hedder Kaare og den anden halvdel hedder Yousif, jeg er fra jylland og jeg ved faktisk ikke helt hvor han er fra. Vi har tænkt os at lave nogle forskellige programmer, dvs. hvad vi nu synes kunne være spændende.

Håber at det hjalp lidt

Kaare / Kastermester
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. september 2002 - 01:09 #33
Websoft??
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. september 2002 - 01:10 #34
Web-Vision
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. september 2002 - 01:12 #35
KYWP - Kaare / Yousif Web-Promotion
Avatar billede kastermester Nybegynder
28. september 2002 - 01:33 #36
Noget jeg så ikke har sagt er at vi skal lave andet end den der browser.

Kastermester
Avatar billede yousif Nybegynder
28. september 2002 - 08:48 #37
skal vi??
Avatar billede yousif Nybegynder
28. september 2002 - 08:49 #38
jeg var kun med på at lave en browser.. andet har jeg ikke sagt..
Avatar billede doc404 Novice
28. september 2002 - 11:21 #39
er det her ikke ved at køre lidt af sporet?
Avatar billede kastermester Nybegynder
28. september 2002 - 11:47 #40
Hmmm, måske, men i er da velkommen til at hjælpe det op på sporet igen.

Yousif << Du forslog da også en mail client :-) og en WYSIWYG Editor.

Kastermester
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2002 - 15:16 #41
Spast Ware - vi laver spas'e programmer heletiden, ja-vi-gør!
Avatar billede kastermester Nybegynder
16. november 2002 - 19:34 #42
Lukker
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. november 2002 - 19:51 #43
Kunne ingen af svarene bruges?
Avatar billede kastermester Nybegynder
16. november 2002 - 19:52 #44
Desværre, nej.
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. november 2002 - 11:54 #45
Hvad blev det endelige navn? :)
Avatar billede larve Nybegynder
17. november 2002 - 12:01 #46
Hans Hansen og søn - vinduespolering?
Avatar billede kastermester Nybegynder
17. november 2002 - 15:33 #47
Vi har ikke fundet noget endnu. Men der var ikke noget der havde den klang vi forventede, og nu var det vist på tide at lukke.