Avatar billede jacobve Nybegynder
26. september 2002 - 19:34 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

læse en Environment varable?

Jeg sidder og slås lidt med at få fat i værdien af en environment variable. Helt bestemt
CATALINA_HOME, da jeg skal bruge stien til den specifikke platformens Tomcat bibliotek.

er der nogen måde man kan gøre det igennem JAVA? (det kunne jeg forestille mig, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte)
Avatar billede soreno Praktikant
26. september 2002 - 19:45 #1
prøv at kigge på System klassen:
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/java/lang/System.html#getenv(java.lang.String)
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. september 2002 - 19:49 #2
jeg tager lige en kigger...
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. september 2002 - 20:09 #3
fandt noget her:
http://forums.java.sun.com/thread.jsp?thread=283426&forum=31&message=1105947

men er det ikke muligt at hente en system property uden at skulle angive det ved opstarten?

Jeg kan ikke angive en System Variable igennem -D%<min variable>%, da jeg skal hente det fra en webapplikation.
Avatar billede soreno Praktikant
26. september 2002 - 20:29 #4
webapplikation == applet ?
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. september 2002 - 20:36 #5
nej ikke applet, men en webapplikation med Servlets og jsp sider, hvis du forstår. Så jeg har ikke mulighed for at lave noget -D%<min variable>%.
Avatar billede soreno Praktikant
26. september 2002 - 20:38 #6
ok, jeg var bare ikke klart over hvad du mente da du skrev webapplikation :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 08:31 #7
Du kan ikke hente environment variable vi System.getProperties.

Men: Du kan jo lave et bat-script, som skriver environment til en fil (SET > myfile.txt) , og den fil kan du bagefter læse.

For at kalde en bat-fil fra Java - Se "When Runtime.exec() won't": http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-2000/jw-1229-traps.html
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 09:44 #8
Hvorfor kan du egentlig ikke bare skrive -DCATALINA_HOME=%CATALINA_HOME% ?
Avatar billede jacobve Nybegynder
27. september 2002 - 16:35 #9
det er også mest en teori jeg har.
Jeg ener ikke hvorledes jeg skulle får lavet en kommando ala:

java -DCATALINA_HOME=%CATALINA_HOME% <min klasse>, da det er tomcat der laver disse kald (så jeg kan vel ikke bestemme hvilke parameter der skal sende med i det kald Tomcat nu en gang lavet?)
Avatar billede jacobve Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:11 #10
Jeg fandt ikke en løsning jeg kunne bruge, men har istedet brugt "user.dir" og taget udgangspunkt i det... længere forklaring....