Avatar billede jesper_cph Nybegynder
26. september 2002 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.ASP kryptering / Flash dekryptering

Jeg har brug for et eksempel på kryptering af variabler i .asp, som jeg så kan dekrypteres igen i flash.

For at sikre at dataerne ikke bliver læst undervejs. Eller hvis der findes frem til den .asp side som der hentes ind i flash, ikke kan "læses"

Håber der er nogen der ligger inde med et eksempel. :)
Avatar billede jmc Nybegynder
26. september 2002 - 12:22 #1
Tror at du måske skulle kikke på noget remoting
http://www.macromedia.com/software/flashremoting/
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
26. september 2002 - 13:33 #2
Jeg kom lige til at lege lidt, måske kan du bruge det:
var str = "Dette er en hamper super duper streng.";
var strAlfabet = 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøåABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ1234567890 -_.:,;!&()=?+-*/<>abcd';
var newStr = "";
for (i=0;i<str.length;i++) {
    intMod = i%4+1;
    oldChar = strAlfabet.indexOf(str.substring(i,i+1));
    newChar = strAlfabet.substring(oldChar+intMod,oldChar+intMod+1);
    newStr += newChar;
}
Response.Write(newStr);

det er ASP i JScript kode, det skal skrives om til VB hvis det er det du bruger.
Dette er også kun halvdelen, for det skal jo dekrypteres når det kommer ind i flashen. Der skal det så bare gøre det modsatte.
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
20. januar 2004 - 22:40 #3
luk