Avatar billede gonzzo Nybegynder
21. september 2000 - 00:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

æ, ø, å ??

Hejsa!!

Jeg har denne her hvor jeg lister ca. 800 vejnavne...

echo \"<td width=\\\"200\\\">Adresse:</td>\";
echo \"<td width=\\\"200\\\"><select name=\\\"vej\\\">\";
echo \"<option value=\\\"\\\">Find din gade!\";
$gade = mysql_query(\"select * from gade order by gade\");
while ($gade1=mysql_fetch_array($gade)) {
    $ress = htmlspecialchars(stripslashes($gade1[gade]));
echo \"<option value=\\\"$ress\\\">$ress\\n\";
}
echo \"</select></td>\";

menn hvis jeg eks markere min select boks og eks trykker på tasten b hopper den automatisk til den første gadenavn der begynder med b

men hvis jeg eks trykker på æ, ø, eller å
sker der intet og det er selvom der er gadenavne der begynder med disse bogstaver..??

dog skal det også lige siges at hvis jeg bare \"lister\" alle navnene på en side så kommer de i normal rækkefølge a-z
og så æ,ø & å kommer i omvendt rækkefølge altså sådant her å, ø & æ

hvorfor det, og kan det afhjælpes på nogen mulig måde ??
Avatar billede morw22 Nybegynder
21. september 2000 - 08:12 #1
Gunden til at de kommer som å, ø & æ er at mysql ikke er compilet med dansk tegnsæt
Avatar billede gonzzo Nybegynder
21. september 2000 - 16:25 #2
Det havede jeg næsten regnet ud, men kan det afhjælpes på nogen mulig måde ??
Avatar billede morw22 Nybegynder
24. september 2000 - 12:00 #3
ja, du compiler den bare med dansk tegnsæt. har set det en sted på mysql.com, men kan ikke lige finde det igen.