Avatar billede bottiger Nybegynder
26. september 2002 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RegExp

okey, jeg er gået i gang med at læse regular ekspression, har læst diverse tutorials på nettet, og kan da også godt finde ud af at iddentificere forskellige strenge.
Men hvordan retunerer jeg smartest en del af en streng ?

lad os fx sige jeg har en streng som siger følgende:

root@domain.com

hvordan får jeg så domain lagt ind i en streng for sig selv ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. september 2002 - 08:54 #1
Til eksemplet du skriver ville jeg ikke anvende regexp men fx
list($local,$domain) = explode("@",$email,2);

Men en regexp ville være noget ala
/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede bottiger Nybegynder
26. september 2002 - 14:31 #2
ljweb << Det er heller ikke det jeg skal bruge det til. (endnu i hvert fald) men jeg ville bare gerne se hvordan du senere får lagt 'domain' (velopmærket uden .com) ind i et variabel for sig selv.

Desuden skulle jeg måske lige tilføje at jeg ikke er helt med på din kode.
1. Hvad laver den / i begyndelsen ?
2. Hvad laver /i i slutningen ?
3. jeg går ud fra at følgende stykke:
@([\w||\-|_]+)
skulle have set ud som de andre. dvs:
@([\w|\.|\-|_]+)
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. september 2002 - 14:40 #3
1 & 2 > jeg anvender preg matches, altså perls regexp - dertil skal der være / som afgrænser og i til at sige ignorecase.

3: nej, første tegn efter et @ må ikke være et punktum i en email, og der skal være mere end ét punktum i strengen, derfor vil regexp'en virke. Du må endelig ikke misforstå sidste ende til at returnere "dk", men alt fra første punktum
Avatar billede bottiger Nybegynder
26. september 2002 - 16:44 #4
ahhh...den havde jeg ikke lige tænkt over ;)
men burde man så ikke også lave noget ligende før @'et da der jo hverken må forkomme . eller - eller _ i starten/slutningen (så hvidt jeg husker)
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. september 2002 - 03:12 #5
jo, men har ikke kunnet finde den "helt" korrekte opbygning og derfor valgt kun at implementere hvad jeg vidste var korrekt