Avatar billede sunezapa Nybegynder
25. september 2002 - 18:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sæt BgColor i Datalist (i OnItemDataBound)

I en asp:datalist skal der markeres i hver TR samt i en enkelt TD med speciel bgColor, afhængig af værdi i et af datafelterne.

Her er klip fra Datalist-Template:
<asp:datalist id="OpgaveData"  runat="server" OnItemDataBound="OpgaveData_DataBound">
<ItemTemplate>
<TR class="Item">
<TD><%#container.dataitem("OpgaveID")%></TD>
<TD><%#container.dataitem("Owner")%></TD>
<TD><%#container.dataitem("OpgaveStatus")%></TD>

Her er klip fra codebehind (VB):
Sub OpgaveData_DataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As DataListItemEventArgs)
Select Case e.Item.ItemType.ToString
Case "Item", "AlternatingItem"
strResult = e.Item.DataItem("OpgaveStatusID").ToString
If strResult = 2 Then
  e.Item.BackColor = Color.Red
end if
end select
end sub

Desværre bliver TR ikke markeret, og jeg kan ikke finde ud af at få fat på en enkelt TD - vil gerne gi' den en speciel CssClass...
Avatar billede askhoej Praktikant
27. september 2002 - 09:03 #1
Kan du ikke lave en funktion der returnerer hvilken CSS klasse, der skal benyttes - som tager den værdi som bestemmer dette, som parameter?

<TR class="<%# din_funktion(container.dataitem("OpgaveID"))%>">
<TD><%#container.dataitem("OpgaveID")%></TD>
<TD><%#container.dataitem("Owner")%></TD>
<TD><%#container.dataitem("OpgaveStatus")%></TD>

Og din_funktion skal så indholde noget ala:

Function din_funktion(param)

string class = ""

if param = "1" then
class = "css_1"
Elseif param = "2" Then
class = "css_2"
ElseIf etc.
return class

End Function

Håber du forstår

/askhoej
Avatar billede sunezapa Nybegynder
27. september 2002 - 14:19 #2
Forstår 100% fordi jeg selv lavede præcis det samme, - glemte bare i ren begejstring (eller var det mon lidt sent om natten...) at svare mig selv ;-)  - du får sæføli point anyway :-)