Avatar billede llh Nybegynder
25. september 2002 - 17:23 Der er 4 kommentarer

form action .. uden submit

Er der nogen der ved om det er muligt at lave en form action uden at lave en submit knap således at når filen kører sætter den bare de prædefinerede værdier ind og submitter automatisk ?
Avatar billede excession Nybegynder
25. september 2002 - 19:53 #1
hvorfor vil du det?
Avatar billede coltau Juniormester
25. september 2002 - 20:07 #2
Hvad betyder "når filen kører". ?
Avatar billede llh Nybegynder
26. september 2002 - 17:43 #3
det jeg er ude på er at jeg har en mailfunktion som kører fint når den kører på min egen server, men når jeg uploader den til det webhotel hvor siden skal ligge, virker mailfunktionen desværre ikke. Jeg fandt så ud af at hvis det skal fungere på dette webhotel skal mailfunktionen laves således at den sendes vha en form action, men problemet er at jeg er ikke interesseret i at brugeren skal trykke submit for at mailen bliver sendt, så hvis det f.eks kunne lade sig gøre ved at når den asp fil hvor mailfunktionen bliver kaldt så skal den submitte formen selv.

var det mere forståeligt ??
Avatar billede aa7940 Nybegynder
30. september 2002 - 10:11 #4
Det kan man godt gøre ved at kalde en funktion som submiter automatisk on body loading:
<html>
<BODY ONLOAD = MinFunktion()>
<form method="POST" action ="bruger.asp" name ="minForm">
<script language="VBScript">
Function MinFunktion()
dim bla,bla2
    minForm.submit()
    End Function
</SCRIPT>
</form>