Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp - skrat skrat og ingen lyd

Hejsa.
Sad og afspillede musik via winamp, men pludselig er der kun skrat (meget højt) i højtalerne hvorefter musikken forsvandt helt. Hverken computerens højtalere eller de "rigtige" højtalere virker nu, mens jeg dog kan se, at winamp kører som den skal.

Jeg har lige installeret win2000 (fra ME) på min bærbare, så måske er der noget med drivere, der skal opdateres? Er dog i tvivl om, hvor jeg finder ud af, hvilket lydkort, der sidder i min bærbare.

Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak!

/Magger
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
25. september 2002 - 09:37 #1
du skal hente en ny driver du kan finde dit lydkortsdriver inde i system.
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 09:40 #2
Jo men... :-) Har været derinde og kigge, men synes stadig ikke der er noget, der lige springer i øjnene. Kan det passe at lydkortet hedder Maestro 2E???
/magger
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2002 - 09:56 #3
Du går i enhedshåndtering og fjerner lydkort, genstarter systemet, så finder win den bedste driver, hvis den ellers ligger i systemet, ellers må du selv fortælle hvor.
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 09:56 #4
Nå, løsningen er fundet: En CD med drivere til pre-installeret hardware. Indtil videre kan jeg i hvert fald igen høre musik, så det er jo godt nok :-) Lader lige spørgsmålet stå åbent, hvis jeg bliver nødt til at vende tilbage.
/magger
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 10:02 #5
OK, løsningen var så ikke fundet alligevel. Den skratter stadig, og nu er det så også mens jeg ikke spiller musik - der kommer bare skrattelyde ud af højtalerne eller slet ingenting. Hvis nogen kan hjælpe mig med en driver, ville det være fedt, for den jeg lige installerede duede åbenbart ikke.
/magger
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2002 - 10:30 #6
Skrattet kommer sikkert på grund af manglende stel
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 10:31 #7
Hjæælp! Hvordan ser jeg hvilket lydkort jeg har i? Jeg kan kun se noget, der hedder Maestro audiodrive under Sound, video and game controllers inde i enhedshåndteringen. Er det mit lydkort? Og hvis ikke, hvor finder jeg det så?
Desuden, hvis jeg skal fjerne mit lydkort, hvad vil det så sige? Skal jeg disable eller uninstall??
/magger
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 10:35 #8
På grund af manglende stel?? Det forstår jeg ikke helt??

Jeg har aldrig haft problemet før jeg opgraderede fra ME til 2000, så jeg vil da tro, det er der i nærheden at problemet skal findes. Jeg er bare ikke klar over, hvordan jeg får lokaliseret et passende driver til mit lydkort, og hvordan jeg får identificeret lydkortet... kald mig bare ignorant :-)
/magger
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2002 - 11:14 #9
Undskyld, jef havde ikke læst spørgsmålet rigtigt. Du mangler en 2000 driver. Du kan downloade sandra, den kan fortælle hvilket kort, du har. www.sisoftware.co.uk/sandra
Avatar billede magger Novice
25. september 2002 - 11:53 #10
Tak for hjælpen til jer begge. Problemet er vist nok løst nu :-) I hvert fald har jeg da den sidste times tid kunnet høre musik uden problemer.
/magger
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2002 - 13:34 #11
Selv tak.