Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
24. september 2002 - 19:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

variabler i sql sætninger

hvordan får jeg Where-delsætningen i en sql-sætning til at acceptere en variabel fra en textbox i en form
jeg arbejder pt. i et exccel-miljø, hvor jeg skal hente data fra en accessbases tabel. det er ikke noget problem med specifikke kriterier f.eks.
"WHERE mf1='55021' , men når jeg prøver at få den til at bruge data fra en forms textbox.text får en fejlmeddelse "3061"; "manglende parameter; forventet 1"
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2002 - 19:47 #1
WHERE mf1 = '" & Me.YourTextBox & "'"
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2002 - 19:48 #2
You have to replace YourTextBox with the name of th etext mox. Me is just another name for the form object
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
24. september 2002 - 20:26 #3
det hjalp, men nu får jeg fejl "48"
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2002 - 08:49 #4
whats that
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
25. september 2002 - 09:06 #5
when I write this WHERE mf1 = '" & Forms.UserForm1.TextBox1.Text & "'"
I get an errormessage nr. 48 "error loading DLL "
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2002 - 09:39 #6
I cant see all of your code so it isnt easy to make suggestions.
Can I see the code lines giving the problem
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
25. september 2002 - 13:55 #7
sqlset = "SELECT mf1.LEDNING,MF1.INDEX,mf1.FRASTED,MF1.FRAKLEMME,MF1.TILSTED,MF1.TILKLEMME from mf1 WHERE mf1 = '" & Forms.UserForm1.TextBox1.Text & "'"

Set dbs = OpenDatabase("c:\ledning\min.mdb")
Set rec = dbs.OpenRecordset(sqlset, dbOpenDynaset, dbReadOnly)
this is what i'm doing
the error comes when i try to ecxecute the first line
all lines are copied from my program
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2002 - 14:01 #8
Ther MUST be something wrong with this

WHERE mf1 =
The syntax is WHERE database.Field =
or
WHERE Field =
NOT
WHERE database ...
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
25. september 2002 - 14:11 #9
if i replace WHERE mf1 = '" & Forms.UserForm1.TextBox1.Text & "'"
with WHERE mf1 = '55021' then there is nothing wrong, I'll get the information from the database
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
25. september 2002 - 14:12 #10
of course you're right silly me