Avatar billede vandalay Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

disable knap

Til et auktionssystem vil vi gerne have sådan at vi fra administrationssiden kan disable en knap(Bydeknappen) på det enkelte produkt. F.eks når vi når deadline kan vi som administrator klikke på en knap/link og disble knappen "Afgiv Bud" for en given auktion. Er dette muligt at lave ? og i så fald er det i javascript, asp eller hvad?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. september 2002 - 15:16 #1
du disabler en knap sådan:
<INPUT TYPE="submit" VALUE="klik" disabled>
Avatar billede mobz Nybegynder
24. september 2002 - 15:17 #2
<INPUT TYPE="submit" VALUE="klik" disabled>
Avatar billede vandalay Nybegynder
24. september 2002 - 15:23 #3
Ja det ved jeg godt, men hvordan kan jeg sende/definere den værdi for en knap fra et andet sted? Der skal da noget mere til.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. september 2002 - 15:24 #4
nu er jeg ikke en asp haj, men kunne det ikke tænkes at du laver en funktion der checker datoen hver gang siden loades af en bruger, og hvis datoen så er udløbet, kan denne funktion af sig selv printe koden for disableknappen, så slipper admin for at skulle holde øje med auktionen, det kunne jo blive til en del, hvis det bliver et brugt site.

oO(mobz, et HELT identisk forslag efter næsten 2 minutter, COPY/PASTE???)
Avatar billede vandalay Nybegynder
24. september 2002 - 15:33 #5
jo, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig. Det var måske nok noget nemmere at lave det med manuelt at skulle slå den fra. Kan man ikke sende disabled værdien eller hvad? Det kan være det er et jscript spørgsmål
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. september 2002 - 15:43 #6
hvis du laver det js tror jeg ikke at du kan gøre det for et site, da det jo er klientbaseret, når en knap er disabled kan den ikke aktiveres, og dermed ikke sende
Avatar billede vandalay Nybegynder
24. september 2002 - 15:45 #7
ok, finder på en anden løsning. Tak for hjælpen.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. september 2002 - 15:49 #8
oki, men prøv at lege med at lave den funktion jeg talte om, det må kunne lade sig gøre ;-)