Avatar billede deleurangutang Nybegynder
24. september 2002 - 14:39 Der er 11 kommentarer

Aftegning m. m

Jeg skal have rentegnet et logo i illustrator som senere skal printes ud. Men jeg roder rundt i paletterne og kan ikke finde ud af hvordan det skal gøres. Hvilket værktøj skal jeg bruge?Skal der laves et nyt lag som jeg så "lægger over" tegningen?

Hvad med filtre i Illustrator?...der skal laves en bronzeeffekt, er Photoshop bedre her, og skal hele molevitten laves om til cmyk når det bare skal printes ud på en alm. farveprinter for at se ægte ud?
Avatar billede deleurangutang Nybegynder
24. september 2002 - 14:40 #1
P.S:Kunne ikke oprette spørgsmålet i "illustrator" af en eller anden grund...
Avatar billede cdc Novice
24. september 2002 - 14:42 #2
ved ikke med illustartor, men i PS kan du bruge et filter der hedder eye candy 4000 eller Falming Pear, mener det er den sidste der kan lave bronze
Avatar billede ckh Nybegynder
24. september 2002 - 14:47 #3
Du kan importere dit logo i et lag, dobbeltklikke på laget og sætte hak i "skabelon", det låser laget. Lav et nyt lag og "tegne" over det første lag.

Det er svært at anbefale bestemte værktøjer når jeg ikke kan se formen på det logo du skal rentegne
Avatar billede deleurangutang Nybegynder
24. september 2002 - 14:49 #4
Det er selv tegningen med Pen jeg ikke helt begriber
Avatar billede ckh Nybegynder
24. september 2002 - 14:53 #5
Hvis det er værktøjet der ligner en fyldepennespids......

Du afsætter ankerpunkter med penneværktøjet (minimum 2). Derefter "bøjer" du ende- og ankerpunkter med det værktøj der ligner et "væltet" V. Det er yderst til højre i samme palet. På den måde kan du få kurverne til at forme sig som du vil have det, men det kræver lidt tålmodighed i starten :-)
Avatar billede simona Nybegynder
24. september 2002 - 14:59 #6
Det lyder som om du basalt set ikke har noget kendskab til Illustrator!?
Hvis det er tilfældet ville jeg anbefale dig at finde en som kan sidde ved siden af dig og lære dig det.
Kan sikkert godt lade sig gøre her, men det vil tage lang tid og vil være meget omfattende.
Måske nogen kender nogle sider her på nettet hvor du vil kunne få en "rundtur"!?
Avatar billede deleurangutang Nybegynder
24. september 2002 - 15:02 #7
Kender meget lidt til det...men prob. er at jeg har travlt...og hvad angår penværktøjet, så kan jeg godt styre det, men ja...Det er et logo med en masse små trekanter omkring en cirkel og jeg aner ikke hvordan man skal afslutte en trekant og så komme videre til den næste.
Avatar billede ckh Nybegynder
24. september 2002 - 15:07 #8
Hvis trekanterne er ens behøver du kun tegne den en gang, derefter holder du alt-tasten ned og trækker en kopi med det sorte pileværktøj.

Trekanten afsluttes ligeså snart du klikke med penneværktøjet i det første punkt du afsatte. Hvis du afsætter de tre hjørnepunkter og slutter hvor du startede skulle det kunne gøre det....
Avatar billede ckh Nybegynder
24. september 2002 - 15:10 #9
Jeg smed en masse links til Illustrator-tuts i dette spm:

http://www.eksperten.dk/spm/257676

Måske du kan bruge nogle af dem ?
Avatar billede spe Nybegynder
25. september 2002 - 13:18 #10
nederst på denne side kan du se hvordan du tegner med penne http://www.usit.uio.no/it/hjelp/prog/illustrator/illustrator.html
Avatar billede ckh Nybegynder
03. januar 2003 - 23:07 #11
Skulle vi lukke spørgsmålet nu ? :-)