Avatar billede z-y-g-a Nybegynder
20. september 2000 - 01:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme data i mysql

Jeg skal ha lavet en form hvor du indtaster: Navn,alder,email og password via en html form
og det skal så gemmes i en mysql db...
hvordan gør man det?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
20. september 2000 - 02:17 #1
Hvilket sprog vil du bruge? Med PHP kan det f.eks
gøres sådan her:

<?php
$db = mysql_db_connect(\"server\",\"user\",\"pass\") or die(mysql_error());

$q = \"INSERT INTO tablename VALUES(NULL,$navn,
$alder,$email,$password);

$res = mysql_db_query(\"tablename\",$q,$db) or die(mysql_error());

?>

Du skal så have en tabel der hedder tablename, og med felterne id, navn, email, password.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
20. september 2000 - 02:18 #2
.. og naturligvis alder. Og så skal navnene på felterne i formen naturligvis svare til navnene her, altså navn, alder, email og password.
Avatar billede nanodead Nybegynder
20. september 2000 - 02:19 #3
PHP er din ven... jeg vil tror dette kunne give dit et billede af hvordan det kunne løses

<html>
<body>
<?php
$db = mysql_connect(\"host\", \"user\", \"password\");
mysql_select_db(\"mydb\",$db);
<a href=\"<?php echo $PHP_SELF?>\">ADD A RECORD</a>
  <P>
  <form method=\"post\" action=\"<?php echo $PHP_SELF?>\">
  <?php
  if ($id) {
    $sql = \"SELECT * FROM employees WHERE id=$id\";
    $result = mysql_query($sql);
    $myrow = mysql_fetch_array($result);
    $id = $myrow[\"id\"];
    $first = $myrow[\"first\"];
    $last = $myrow[\"last\"];
    $address = $myrow[\"address\"];
    $position = $myrow[\"position\"];
    ?>
    <input type=hidden name=\"id\" value=\"<?php echo $id ?>\">
    <?php
  }
  ?>
  First name:<input type=\"Text\" name=\"first\" value=\"<?php echo $first ?>\"><br>
  Last name:<input type=\"Text\" name=\"last\" value=\"<?php echo $last ?>\"><br>
  Address:<input type=\"Text\" name=\"address\" value=\"<?php echo $address ?>\"><br>
  Position:<input type=\"Text\" name=\"position\" value=\"<?php echo $position ?>\"><br>
  <input type=\"Submit\" name=\"submit\" value=\"Enter information\">
  </form>
<?php
}
?>

Jeg er ikke den onde php mand.. dette er revet ud fra et eksempel jeg lavede engang..
Avatar billede bromer Nybegynder
20. september 2000 - 11:45 #4
Man kan altså ikke forbinde PHP med noget ondt. Derfor er det ikke nødvendigt at sige at du ikke er den onde PHP mand.
Avatar billede z-y-g-a Nybegynder
20. september 2000 - 16:02 #5
hmmmmmmm det virker ikke helt :(
http://www.whitehat.dk/perltest/test.php3
Avatar billede z-y-g-a Nybegynder
26. september 2000 - 22:39 #6
ingen svar jeg kunne bruge desværre :(