Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 13:21 Der er 11 kommentarer

Kæde til oversigt. Mapper uønsket

Når jeg benytter en kæde til en oversigt vises alle mapper istedet for en navigater.

I databasescriptet vælger jeg på baggrund af rollen en navigator, men det lader til at scriptet ikke gennemkøres når man netop hopper direkte til en oversigt.

Hvordan får jeg vist en navigater når jeg benytter en oversigtskæde?
(V. 4.6)
Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 13:21 #1
Lidt historie:
Jeg har tidligere fra i anden database, som benyttes til diverse nyheder, oprettet et dokument med et RTF tekst som kunstig oversigt, med alle data fra den før omtalte oversigt. Hver linie belv så lavet om til en kæde til det enkelte dokument. På den måde var oversigten præsenteret flot i nyhedsdatabasen, og man kunne trykke på det enkelte emne og se det bagvedliggende dokument. Men af og til ændres nogle tal i de bagved liggende dokumenter. Så skulle den kunstige oversigt også opdateres. Værre endnu hvis et dokument blev erstattet så skulle kæden også opdateres.

Det ville jo være rart hvis de gik automatisk. Derfor vil jeg gerne have en kæde til selve oversigten så er je ude over dette problem. Men det skal se præsentabelt ud og ikke give mulighed for at blive forvirret. Derfor dur det ikke at der vises en masse mapper til venstre.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 13:27 #2
Du kan IKKe få vist et view i en navigator når du bruger Notes' egne "direkte" links. Der er simpelhen ingen styring i de tilfælde. Det svarer til at bruge "View - Go to.."
Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 14:32 #3
Jeg har nu forsøgt at lave en oversigt speciel til mit problem. I PostOpen indsatte jeg så @command([OpenNavigator];"MinNav"). Nu virker det faktisk fint i 4.6 og så var jeg jo glad.
Desværre virker det ikke i 5.0. Kan følgende være rigtigt for 5.0?

"Der kan ikke linkes til en oversigt hvis databasen databasescriptet åbner en navigator med tilknyttet oversigt"

Hvis jeg lave en kæde til MitView åbner Notes 5 bare databasen på normalvis med standardnavigatoren (her valgt på baggrund af rolle) og det view som her er tilknyttet.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 14:40 #4
Ok, måsker er der en løsning alligevel (man skal aldrig sige aldrig ;-) )
Opret et profil dokument som holder navnet på dit "default" view som læses i std. navigatoren
Lad std.navigatoren læse fra profildokumentet hvilket view der skal åbnes default.
Nu skal du så styre værdien på dette profil dokument INDEN du åbner db'en. det kræve du koder i script...
Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 15:01 #5
Hvordan pokker får jeg en navigator til at lave noget så intelligent som at læse i profildokumentet hvilket view den skal åbne. Navigatoren har jo hverken PostOpen eller andre Events som jeg kan udnytte.

Jeg undrer mig stadig lidt over hvorvidt mit postulat er sandt.
"Der kan ikke linkes til en oversigt hvis databasescriptet åbner en navigator med tilknyttet oversigt"

DB.PostOpen ----------
@If ( @IsMember("[FA]";@UserRoles );
@Command([OpenNavigator];"NavFA");
@Command([OpenNavigator];"NavAfdeling"))
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 #6
du har vist ret i det med den u-intilligente navigator - jeg tænkte i outline retningen...
Du kan bare lade db.scriptet læse i profildokumentet som start:

_NavName := @GetProfilField("DatabaseOpstart"; "DefaultNavigator")
@If(_NavName=""; <GørSomDuPlejer>; @Command([OpenNavigator];"DenDerSkalBrugesTilLinks"))
Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 15:15 #7
Jeg er vist ikke helt med. Hvornår retter jeg i Profildokumentet ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 15:25 #8
OK, forfra..
Du ønskr at den enkelte bruger når han åbner et dokument med link til en nyhed og klikker på linket, reelt får åbnet et speciellt view tilknyttet en bestemt navigator.
Derfor kan du via script i Postopen på dokumentet med linket sætte navnet på denne navigator i et felt på et profildokument i databasen med navigatoren. Tilsvarende fjerner du navnet på denne navigator i dokumentets QueryClose.
Når db'en med navigatoren åbner læser du navnet på den navigator der skal åbne fra profildokumentet.
Voilá og Tralalala... alle er glade ;-)
Avatar billede avest Nybegynder
24. september 2002 - 15:37 #9
Desværre - jeg er ikke helt glad.
Det er ikke min nyhedsdatabase. Den får jeg ikke lov at pille i.

Ville det ikke også resultere i at hvergang en nyhed blev læst, uanset om det lige var den nyhed med linket, så vil profildokumentet blive opdateret.

Måske var du alligevel forkert på den, eller rigtig første gang. Engang i mellem må man sige "aldrig".
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 15:39 #10
Hvis du ikke kan rette i nyhedesbasen, så.. aldrig ;-)
det koster ikke noget at opdatere profildokumentet, og det er personligt for hver bruger.
Avatar billede avest Nybegynder
25. september 2002 - 08:01 #11
Øv!, tak for hjælpen.