Avatar billede nielslbeck Nybegynder
24. september 2002 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Auto-hide på Properties Window

Nu har jeg ikke lige kunnet finde en kategori som handler specifikt om VS.NET, så spørgsmålet kommer her.

Når jeg har sat auto-hide på properties vinduet i VS.NET og debugger et program, er properties vinduet væk når jeg afslutter debuggeren. Hvis jeg så vælger View/Properties Window, eller blot trykker F4, kommer den lille "tab" tilbage ude i højre side, men den er dimmed out og jeg kan derfor ikke se mine properties mere.
Hvis jeg ikke har sat properties vinduet til auto-hide sker der ikke noget med vinduet efter endt debugning.

Er der nogen, der har oplevet tilsvarende, eller bare har en nogenlunde fornuftig forklaring?
Avatar billede alradk Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:09 #1
Tja... jeg ved ikke hvorfor det sker, men jeg har også oplevet det en del gange, jeg er begyndt at sætte Server Explorer til auto-hide i stedet, da den endnu ikke er forsvundet...

Properties vinduet plejer at komme tilbage hos mig, hvis jeg høreklikker på et komponent og vælger properties...

/A :)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:36 #2
Okay, "godt" at andre har samme problem... måske er der én, der finder en løsning så... Selvom jeg vælger properties på en komponent, kommer properties-vinduet ikke frem igen :-(
Avatar billede tje_mentum Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:13 #3
Jeg har også dette problem ind i mellem.

Workaround 1: Genstart Vs.NET :-(
Workaround 2: Vis Solution Explorer. Sæt den til autohid, fjern derefter autohide. Nu kan du få properties vinduet frem via tabsystemet under Solution Explorern.

Venligst
Thomas
Avatar billede cpmonster Nybegynder
02. december 2002 - 12:14 #4
Du må ikke have Output og Properties til autohide samtidig. Sæt output til IKKE autohide,  altså hele tiden synlig, derefter kan du have Properties som autohide.

"Microsoft er selv klar over dette og arbejer på sagen"  (as if:)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
02. december 2002 - 16:36 #5
Kanon! Tak. Har du evt et link til noget dokumentation af "den smarte feature"?
Avatar billede cpmonster Nybegynder
02. december 2002 - 16:37 #6