Avatar billede bottiger Nybegynder
23. september 2002 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aflytte telefon fra computer med modem

okey, jeg er nu ved at blive godt træt af at hver gang, jeg skal logge på nettet med mit modem, er der nogen som taler i telefon, og de er irriterede over at jeg prøver at ringe op, når de taler.

Så jeg tænkte, når du kan løfte røret, og høre om man er på internetttet, kan man så ikke installere et program på computeren, som kan aflytte telefonen, og derved kan jeg finde ud af om andre bruger telefonen, inden jeg prøver at logge på ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2002 - 18:18 #1
Det er ganske enkelt... nej... det kan du ikke.

Man har meget få muligheder for at lave smarte ting, på en gammeldags analog linie.

NanoQ
Avatar billede bottiger Nybegynder
23. september 2002 - 18:32 #2
damn, så slipper jeg altså ikke for at lette røven ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
23. september 2002 - 21:41 #3
Jo da...

Fyr op under hyperterminal, sæt den til at operere direkte på comporten. Tast så følgende (Enter efter linjen):

ATDT

Så løfter modemmet røret. Hvis du ikke kan høre noget, så er der sikkert skruet ned for højtaleren... Der findes også en kommando til at skrue op, men den har jeg altså glemt.