Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 16:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Warning: open_basedir restriction in effect.

Hej eksperter...

Jeg vil vedhæfte en uploadet fil til en mail, men får at vide, at der er en "open_basedir restriction".

Følgende fejl:

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/mappe/index.php on line 94

Warning: fopen("/tmp/php4M1xZr","r") - Operation not permitted in /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/mappe/index.php on line 94

Hvor linie 94:

$fp = fopen($attachment, 'r'); // åbn fil

$attachment er filen fra en form (<input type="file" name="attachment">) - i ovenstående tilfælde "/tmp/php4M1xZr"

Det hele ligger på Jepponet, hvor jeg ikke troede der var nogle begrænsninger. Det ser nu alligevel ud til, at jeg ikke engang må bruge fopen() - eller hvad?

Jens Gram
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:00 #1
Det skyldes at du ikke må smide filer udenfor det homedir du har på deres server. Heller ikke i tmp mappen som den default smider filerne i..
Du skal enten smide tmp filen i dit homedir eller bede dem om at lave det for dig så du godt må smide filer i /tmp
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 17:03 #2
Ok, det giver rent faktisk mening, men hvordan kan jeg lave en anden placering af uploadede filer? Nu ligger de i /tmp (som jeg ikke har adgang til), men de ville jo være tilgængelige i /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/tmp - ikke sandt?

BTW: Hverken copy() eller fopen() virker.
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:04 #3
Jo.
En mappe under /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/ ville være fin. Men jeg erindrer ikke hvordan det var man fik den til at ændre tmp-mappens placering - desværre
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 17:04 #4
prøver egentlig lige lidt med move_uploaded_file() - øjeblik!
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 17:12 #5
move_uploaded_file()

Warning: Unable to create '/usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/admin/6.jpg': Permission denied in /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/admin/upload.php on line 13

Warning: Unable to move '/tmp/phpNEq7Dy' to '/usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/admin/6.jpg' in /usr/local/psa/home/vhosts/domain.dk/httpdocs/admin/upload.php on line 13
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:16 #6
Desværre. Så må du have fat i jepponet - men nu kender du da grunden :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 17:18 #7
Ja, tak for hjælpen. Jeg kiggede forresten lidt på PHP Configuration i manualen, hvor jeg fik et håb om, at
php_value upload_tmp_dir "blabla" ville hjælpe, men det gjorde det ikke.

Du får lige lidt points...
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:21 #8
Tak
Avatar billede blackboy Nybegynder
23. september 2002 - 17:25 #9
hmmm
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. september 2002 - 17:28 #10
signout >> Så lidt, jeg kan alligevel ikke få brugt dem jeg har...
blackboy >> Han hjalp mig da...