Avatar billede wfarm Nybegynder
23. september 2002 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boot manager

Hejsa!
Jeg køre med linux som mit primære styresystem, men jeg har ladet mig overtale til at prøve XP med dual boot. Problemet er at en af mine venner også har prøvet at installere XP _efter_ han installerede linux, hvilket resulterede i at hans boot manager røg sig en tur, så han nu ikke kan boote i linux.

Der findes en boot manager i XP, men den underkender Linux som et styresystem der kan bootes på. Så hvordan installere jeg XP uden det fucker min boot manager?
Avatar billede danielks Nybegynder
23. september 2002 - 14:40 #1
Det kan ikke lade sig gøre... Bill Gates er rimelig sur på Linus (ham der lavede Linux) så han har ikke understøttet Dual Boot med Linux.. men det ville jeg nok heller ikke lave :)

Windows XP inst. først... Linux efterfølgende... så det er Linux der laver en Boot manager...
Avatar billede wfarm Nybegynder
23. september 2002 - 14:48 #2
tjaah, problemet er bare at jeg allerede har en linux install inde, som køre rigtigt godt, og som jeg ikke vil af med :p
Avatar billede casius Nybegynder
23. september 2002 - 15:00 #3
Boot Linux med en bootdisk eller en cdrom, fix din Windows partition i /etc/lilo.conf og kør lilo.

/casius
Avatar billede wfarm Nybegynder
23. september 2002 - 15:10 #4
Det vil jeg prøve!