Avatar billede valur Nybegynder
23. september 2002 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tre forespørgsler skal trækkes fra den fjerde

Jeg vil oprette forespørgsel fra et kunde kartotek.
jeg har tre andre forespørgsler fra det samme kunde kartotek som hver i sær spørger om en bestemt forekomst.
Dvs. at hvis at kunden forekommer i en eller flere af de forespørgsler så skal den ikke vises i den fjerde forespørgsel.
Kort forklaret, "Kunde kartotek minus de tre forespørgsler selv om at kunden kun forekommer kun en gang i de tre forespørgsler"
Hvis muligt så vil jeg få svaret i Access og ikke i SQL.
VH. Valur
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2002 - 20:09 #1
What is it you want?
Why not make just one query and place all your criteria there?

I think you may need to explain better before we know exactly what it is your trying to do!
Avatar billede valur Nybegynder
24. september 2002 - 09:52 #2
Fra Addr. Tabellen Vælger jeg "Kortnr.", "Fornavn" og "Efternavn"
Jeg vil frasortere dem i de andre forespørgsler, men ja jeg får 161 forekomster selvom at jeg kun har 19 kunder i databasen.
Min SQL kode ser sådan ud, og den kommer ikke med en fejlmeddelese.
Nogle at kunderne er på ferie,uddstationeret eller på skoleophold i den søgte periode, de kunder har jeg ikke brug for at få listet kun de ledige.

SELECT Adresseliste.Kortnr, Adresseliste.[Fornavn(e)], Adresseliste.Efternavn
FROM Adresseliste, [periode ferie], [periode skoleophold], [periode udstationering]
WHERE ((Not (Adresseliste.Kortnr)=[periode ferie]![Kortnr] And Not (Adresseliste.Kortnr)=[periode skoleophold]![Kortnr] And Not (Adresseliste.Kortnr)=[periode udstationering]![Kortnr]));

VH. Valur
Avatar billede proaccess Nybegynder
24. september 2002 - 13:10 #3
SELECT A.Kortnr, A.[Fornavn(e)], A.Efternavn
FROM Adresseliste
WHERE A.Kortnr NOT IN (SELECT Kortnr FROM [periode ferie])) AND A.Kortnr NOT IN (SELECT Kortnr FROM [periode udstationering])) AND A.Kortnr NOT IN (SELECT Kortnr FROM [periode skoleophold]));
Avatar billede valur Nybegynder
26. september 2002 - 09:10 #4
Det kom til at virke til efter lidt tilretning i koden.
THX.