Avatar billede dumbo Nybegynder
23. september 2002 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Codec

Jeg har et problem med at få lyd på en film. Jeg har hentet den nyeste divX og opdateret codec men alligevel siger den at der er fejl på overførelsen af codec.Jeg har prøvet at sætte sikkerheden ned som den forslår man skal gøre, men det hjalp ikke. Jeg har få at vide at jeg muligvis mangler et AC3 codec men den kan jeg ikke finde. Jeg har også prøvet at installere noget som hedder Nimo Codec Pack (nimo50build8) men så virker media playeren slet ikke.før havde jeg billede men ingen lyd, efter Nimo er der verken lyd eller billede. Jeg har også prøvet Power DVD og Media player i windows og andre afspiller. Jeg bruger Windows XP.
Hej
Avatar billede goatshrine Nybegynder
23. september 2002 - 11:42 #1
www.doom9.net

Prøv at hente deres audio filters pack tror jeg den hedder.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
23. september 2002 - 11:44 #2
under downloads/filters - Audiofilters

det er den.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
23. september 2002 - 11:46 #3
min blade 2 ..kan kun ses med lyd, hvis jeg henter den nyeste Nimo Codec.. ellers er der ingen lyd på..
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 08:51 #4
Hold dig langt væk fra NimoCodecPack - den er fyldt med alt mulig ragelse, men jeg kan forstå det allerede er for sent.
Har du prøvet med flere forskellige film ??? Hvis det kun er den ene film der ikke vil afspille, mangler du muligvis et specielt codec. I så fald skal du bruge et program til at indentificere hvilke codecs der er brugt til at encode filmen med. Søg evt. efter et program der hedder GSpot.
www.google.com
Avatar billede goatshrine Nybegynder
24. september 2002 - 10:00 #5
ehm.... kan du få det til at virke?
Avatar billede dumbo Nybegynder
24. september 2002 - 10:29 #6
Jeg takker meget for svarene, det virkede med den der audio filters pack...Take for det......