Avatar billede ninjaniller Nybegynder
22. september 2002 - 23:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge til trådløst netværk

Hej

Jeg får min Stofaforbindelse ind om et par dage og vil gerne have trådløst netværk. Hvad skal jeg bruge bruge af hardware; der skal kobles mellem 2 og 5 computere på netværket, og afstanden overstiger ikke 100 m ?

Ninja
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2002 - 08:51 #1
Du skal bruge mindst et accesspoint og mellem 2 og 5 trådløse netkort.

Du skal dog være opmærksom på at din sikkerhed er ikke eksisterende og at enhver person med en bærbar computer og et trådløst netkort kan logge på dit netværk (faktisk gør det næsten automatisk, hvis han er tæt nok på dit accesspoint).

Hvis du vil have sikkerhed skal du ind på kryptering af både forbindelser og dats, VPN og andet.

Trådløst net er dyrt og har dårlig sikkerhed, brug kabler, det er billigst og sikkerheden er til at håndtere
Avatar billede ninjaniller Nybegynder
23. september 2002 - 10:40 #2
Sikkerheden er ikke noget problem. Det er til mine forældre og det skal hverken bruges til netbank eller lign.

Er det nok med et alm. accespoint når kommunikationen skal foregå mellem to bygninger - de ligger lige op ad hinanden?

Hvis ja, så virker det da billigere at købe et accesspoint og netkort end at trække kabler mellem to bygninger. (nedgravning, kabelbakker, installatør...)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2002 - 17:33 #3
Du har nok ret i at det på kort sigt bliver billigst med trådløst, om det også gør på lang sigt kan man kun gætte på.

Hvad angår sikkerheden, så har du og dine forældre brug for det, selvom der intet er på jeres computere der er værd at stjæle, så kunne jeres PC'ere anvendes som opbevaring for f.eks. pirat software eller børneporno, idet det er smartere for sådanne typer at placere dette på dine maskiner istedet for at gøre det på egne maskiner
Avatar billede symtech Nybegynder
14. oktober 2002 - 20:41 #4
Har jeg forstået det korekt, nå jeg siger: Du vil forlænge dit net?
Du vil have et seperat netværk bag det andet AP?
Hvis JA: Så kan du lave det med to AP, som så køre med WEB (128Bit kryp)

Ja, WEB kan brydes efter ca. 400 til 1000 MByte, men det kan forbedres med MAC adresse kontrol (Hvis APerne understytter det)

Michael