Avatar billede sk-man Nybegynder
21. september 2002 - 23:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent tekst fra asp fil til flash

Hej

Er der nogle der ved hvordan man henter en streng fra en asp fil til flash?

Et sted i min flash, skal der hentes noget tekst fra en database. Teksten henter og redigerer jeg i en asp fil. Det er så meningen at flash skal kalde filen, og loade strengen ind i en variabel. Ken det lade sig gøre?

Er mit spørgsmål til at forstå?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. september 2002 - 12:13 #1
Det nemmeste er at lægge flashen på asp siden, og putte variablerne i den på denne måde:

<PARAM NAME=movie VALUE="flash.swf?variabel1=<%=variabel1%>&variabel2=<%=variabel2%>">

Så får du variablerne puttet ind i _root. i flashen som variabel1 og variabel2
Avatar billede beatone Nybegynder
22. september 2002 - 13:05 #2
Der er også et par eksempler på asp med flash på www.flashdesign.dk under downloads
Avatar billede sk-man Nybegynder
22. september 2002 - 15:39 #3
legende.dk: Jeg kan desverre ikke overføre variablerne sådan. Flashfilen køre i et loop. Ved hvert loop skal den hente en random string fra asp filen (som henter data fra en db). Antallet af strings som der kan vælges imellem er dynamisk, så med et bestemt antal variabler som overføres til at starte med går ikke...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. september 2002 - 15:59 #4
Så skulle det kunne løses med:

onClipEvent(enterFrame) {
  loadVariablesNum("aspside.asp", 0);
}
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2002 - 21:04 #5
På følgende to adresser er der en udemærket gennemgang af flash og ASP:
http://www.asp101.com/articles/flash/index.asp
http://www.asp101.com/articles/flash2/index.asp

/Alexander
Avatar billede sk-man Nybegynder
23. september 2002 - 01:17 #6
Jeg fandt selv ud af det. Jeg brugte den metode som legende.dk også har foreslået kl. 15.59
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. september 2002 - 01:32 #7
Fint nok, tak for points