Avatar billede mufboy Nybegynder
20. september 2002 - 19:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Privat Besked

Kunne det ikke blive muligt at sende privat beskeder!!?? så man kunne kontakte en Speciel person om noget... Måske Privat Beskeder MED mulighed for at give points hvis svaret er rigtigt!?
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:00 #1
Det kommer i den nye version af Fotx som vi er ved at lave (vi ahr allerede en beta test færdig til os selv)

:)

Så det kommer...

-Martin
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:00 #2
Men det er dog kun privat beskeder/internt mail system.. Ikke det med points du snakker om.
Avatar billede mufboy Nybegynder
20. september 2002 - 20:01 #3
Jamen det var da godt... lige noget jeg gik og manglede når folk ikke tjekker tilbage på spørgsmål som man mangler lidt mere hjælp til!!!!
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:01 #4
Det er også ngoet som mangler andre mangler efer vores mening. Har ofte set privat beskeder her på Exp.dk men det er jo ikke tilladt så derfor har vi lavet det.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:01 #5
AAARGH! Det er spørgsmål nr. 117, der direkte vil implicere en forskelsbehandling uden lige her på Eksperten!
Hvad er der galt i at nye brugere med blod på tanden kan få lov at kvaje sig lidt i dine spørgsmål? Hvorfor må de ikke også lære?
Hvis sådan nogle spørgsmål bliver stemt igennem, så vil Eksperten kun blive et sted for folkene på Top100-listen. Og det vil være sørgeligt (bemærk at jeg er nr. 38 i øjeblikket).
Og så tror jeg, at jeg framelder mig sitet! :(
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:03 #6
Phoenixv: Øhm..??
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:04 #7
Rettere: Det er forslag nr. 117...
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:04 #8
Hvad har det med dette spm. at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:06 #9
initializing>> Forestil dig at være ny bruger her på Eksperten. Du har et spørgsmål, du vil stille, og du går ind i den pågældende kategori og ser på Top10-listen. Derefter sender du en privat besked til nr. 1 på listen, om han ikke lige kan hjælpe dig. Hvad så med alle de andre brugere? Hvad skal der blive af dem? Ikke nok med, at de "gamle" Eksperter vil være totalt overbebyrdet med arbejde; der vil også for altid være lukket for muligheden i at avancere for nye Eksperter!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:07 #10
"Spørgsmål til XXX"-spørgsmålene er allerede nok. Lad os ikke gøre det værre.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:07 #11
Det syntes jeg er vildt plat at kunne....
Hvis der er fx et script man leder efter og så kan man ikke finde det fordi spm blev oprettet som "privat"
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. september 2002 - 20:08 #12
Hele pointen med at det er offentligt er jo (jvf. reglerne §2.1.12) at "løsning[er] [skal være] tilgængelig for alle ekspertens brugere."

Hvis dette bliver ordnet over private beskeder, så er disse løsninger ikke tilgængelige - derudover vil det blive svært gennemskueligt, om en given pointfordeling holder stil osv.

Derudover vil mulighed for "privat snak" også (desværre) opildne diverse 'brugere' (tør jeg bruge udtrykke lammers - eller bare trælse karle) her på eksperten til at eksperten.dk-server bliver deres helt egen chat-central - med forventeligt usaglig net-trafik til følge...

Jeg hører at det nye FOTX vil levere en lignende service - men at den bliver en integeret del af eksperten.dk tror jeg næppe...

Det taget i betragtning, så eksisterer den mulighed (privat snak) jo allerede , da ICQ og andre IM-produkter bruges i stor stil

Taget i betragtning at eksperten.dk er et offentligt IT-videndelingsforum, implicit at (ideelt) _alt hvad der skrives her bør kunne yde til løsning af specifikke IT-faglige problemer_, så mener jeg ikke at privat chit-chat har noget at gøre her..

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:09 #13
Vi skal nok sørge for at man ikke beder folk disideret om hjælp på den måde som man skal kunne her.
Avatar billede initializing Nybegynder
20. september 2002 - 20:10 #14
I siger noget.. Fører det lige videre så vi kan snakke om det og evt. finde en løsning..
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 20:11 #15
Godt. Som jeg ser det er det en yderst risikabel service. Overvej, om ICQ, Messenger eller bare ganske normal mail ikke vil kunne klare opgaven!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. september 2002 - 20:15 #16
Jeg opfatter "Spørgsmål til [BrugerX]"-spørgsmålene ret negativt --
for det første er det ret arrogant at skulle forvente at denne bruger er den eneste, som faktisk kan svare på spørgsmålet -
På mig virker det frastødende - jeg mister interesse i at hjælpe, hvis der på forhånd er blevet dikteret, at jeg ikke bør være med til at yde en løsning

Om det så, set fra "BrugerX"'s synspunkt, også må være irriterende "at få sat svar på klingen" (personligt blive udspurgt om svar), ved jeg ikke - jeg har aldrig været i den situation... :-)

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 09:53 #17
bearhugx>> Enig! Jeg har få gange været i den situation, at det er mig, der direkte bliver spurgt, og det irriterer mig lige meget.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 10:08 #18
Kun ét! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. september 2002 - 19:54 #19
Jeg er fuldstændig enig. Jeg er nr 3 fra toppen og hvis folk vidste hvor mange private henvendelser jeg fik om pludder pladder. (se gerne Phoenix 20/09-2002 20:01:59)

1. Folk glemmer som regel at se hvad det er for kategorier jeg roder rundt i og stikker mig spørgsmål om hardwarefejl.

2 Phoenix og Bearhugs har ret - Se bare her hvor fornærmet jeg blev over en bruger spørger efter en anden fordi jeg ikke lige svarede ham 110% korrekt i første omgang. Det er nedaftrækkende og afskyeligt at se på. Slut med hjælp i det spørgsmål. Det er altså ikke fordi jeg er bekymret for om "nye" eksperter får muligheden - Mest af alt er det fordi jeg selv klapper i som en østers og på alle måder afholder mig spørgsmålet lige meget hvor interessant det så end er.

Initializing : "Vi skal nok sørge for at man ikke beder folk disideret om hjælp på den måde som man skal kunne her." - Tror i selv på at i kan overkomme at tjekke alle henvendelser igennem?? Jeg tror det næppe - Alene jeg får omkring 15 om dagen for at have min email og min icq stående - Grunden er simpel jeg arbejder freelance og får som sådan også en del arbejde igennem E - Problemet er så al det lort man skal lægge ører til inden man finder ud af at tilbuddet er en fis i en hornlygte.

I sidste ende så er den ikke meget længere end at hvis jeg skal besvare andre folks deciderede spam ( de får endnu en kontakt mulighed her)- Så vil jeg seriøst overveje om jeg skal være en del af samfundet herinde.

(ikke verdens bedst formulerrede svar, men alligevel skulle det være forståeligt.)

/Nikolaj
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. september 2002 - 19:55 #20
Wow!! Det har jeg aldrig tænkt over alt det der!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. september 2002 - 19:59 #21
Nåja spørgsmålet jeg hentød til var : http://www.eksperten.dk/spm/259886