Avatar billede mengo Nybegynder
20. september 2002 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nokia Firewall checkpoint med abnormal aktivitet

Vi har en Nokia Checkpoint firewall og jeg har de sidste par dage haft 1000 forskellige ip'er som forsøger et eller andet på port 8802 på min firewall.

porten er lukket og pakkerne bliver droppet, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er der foregår. Ip'erne kommer fra alle dele af verdenen.

Ville have blokket de første ip'er, men fandt hurtigt ud af at det drejede sig om flere hundrede forskellige, så det opgav jeg

jeg får heller ikke meget ud af at whois nogle af dem.

what can i do about that?

jeg har lavet et screenshot så I kan se hvad jeg snakker om. den kan ses på www.3b.dk/edb/ipny.jpg
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2002 - 12:43 #1
Jeg tror der tale om en mail orm af nimda typen der prøver at komme ind. Ikke nimda i sin rene form, men en variant.
Et alternativ kunne være et nyt script til portscanning, men jeg tror mere på mail orm teorien
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. september 2002 - 12:56 #2
Det ser mystiskt ud... ligner ikke så meget en orm, når du har fået så mange connections i løbet af 1 minut fra så mange forskellige adresser.

Kan det være nogen på dit netværk som køre noget p2p software af en art?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2002 - 22:38 #3
goulduck> godt bud, det der får mig til at sige orm eller script er at disse connections sker i løber af et minut. havde været p2p connections ville de nok have været mere spredt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. september 2002 - 09:23 #4
Du tænker på at de fleste IP adresserne ligger i samme område? 21x.x.x.x 80.x.x.x 6x.x.x.x
Avatar billede mengo Nybegynder
23. september 2002 - 22:21 #5
jeg tror ikke der er nogen som sidder med et p2p prg på netværket.. gennemsnitsalderen er 53 år :-)
men jeg vil ikke afvise det:-)  men stadig syns jeg det ser lidt vildt ud

ip adresser kommer fra mange andre end 21, 80 og 6x numre.. de er bare ikke på det screenshot jeg har lavet der..

faktisk er det holdt op nu, men det stod på i 2 dage.. og jeg kunne da stadig godt tænke mig at vide hvad det var:-)
Avatar billede mengo Nybegynder
24. september 2002 - 16:01 #6
jeg tror ikke der er nogen som sidder med et p2p prg på netværket.. gennemsnitsalderen er 53 år :-)
men jeg vil ikke afvise det:-)  men stadig syns jeg det ser lidt vildt ud

ip adresser kommer fra mange andre end 21, 80 og 6x numre.. de er bare ikke på det screenshot jeg har lavet der..

faktisk er det holdt op nu, men det stod på i 2 dage.. og jeg kunne da stadig godt tænke mig at vide hvad det var:-)