Avatar billede mengo Nybegynder
20. september 2002 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændrer administrator password

Jeg har et windows 2000 domæne med en enkelt NT maskine hvor der kører sql 6.5

Jeg vil gerne ændrer administrator password for domænet, hvordan gør jeg det nemmest?

Jeg har prøvet at ændrer admin passwordet på DC'en, men så fucker den noget op på NT'en og backup har svært ved at få fat i de mappet drev.

så jeg har ændret det tilbage til det gamle.  Men jeg vil gerne have det ændret.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. september 2002 - 10:03 #1
well... du er nødt til at gøre det, som du gjorde...

Ret på Win2K'en. Ret derefter manuelt på NT'en (den er ikke så god til selv at få synkroniseret). Til sidst er du nødt til manuel at ændre passwordet på backupjobbet.

Lige vedr. backupjobbet, vil jeg dog opfordre dig til slet ikke at bruge Administrator brugeren. Opret i stedet en speciel backup bruger, med rettigheder til at læse ALT (eller gør ham Administrator equivalent). Så slipper du for bøvlet, hver gang Administrator password skal skiftes.

NanoQ
Avatar billede mengo Nybegynder
20. september 2002 - 10:10 #2
ja men hvis jeg først ændrer det på DC'en og bagefter manuelt på NT'en vil min sqlexecutive service ikke starte.
Avatar billede mengo Nybegynder
20. september 2002 - 10:11 #3
skal de andre servere være lukket ned når jeg gør det???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. september 2002 - 11:44 #4
Det burde ikke være nødvendigt...

Det er dog muligt, du lige må tage en properties på sqlexecutive servicen, og vælge den skal køre som Administrator igen...