Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. september 2002 - 08:51 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

asp.net + css

Jeg har flere visninger hvor jeg bruger asp:datadrid. Der ser ud som følger:

<asp:datagrid ID="liste" runat="server" AutoGenerateColumns="true" AllowPaging="true" OnPageIndexChanged="SkiftSide" showheader="true" AlternatingItemStyle-BackColor="#cdc9c1" BorderColor="#534d53" CellPadding="3"></asp:datagrid>

AlternatingItemStyle-BackColor, BorderColor, og CellPadding vil jeg gerne ha stående i css.
Nogen bud på hvordan det ser ud i asp:datagrid og i css-dokumentet.

spørgsmålet har ligget i kategorien css uden at få svar, håber jeg har bedre held her
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. september 2002 - 10:23 #1
I head som vi plejer:

<style type="text/css">
.minclass {
  color: #eee;
  osv
}
</style>

og
CssClass="minclass" på din datagrid
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. september 2002 - 11:48 #2
jamen hvad hedder alternatingItemStyle_backcolor i scc, man kan jo ikke skrive:

<style type="text/css">
.minclass {
  alternatingItemStyle_backcolor: #eee;
  osv
}
</style>
Avatar billede askhoej Praktikant
20. september 2002 - 11:53 #3
<asp:datagrid>
<FooterStyle CssClass="footer_klasse"></FooterStyle>
<HeaderStyle CssClass="header_klasse"></HeaderStyle>
<PagerStyle NextPageText="Næste" PrevPageText="Forrige"  CssClass="pager_klasse"></PagerStyle>
<SelectedItemStyle  CssClass="selecteditem_klasse"></SelectedItemStyle>
<ItemStyle  CssClass="itemstyle_klasse"></ItemStyle>
<AlternatingItemStyle CssClass="alternatingitem_klasse"></AlternatingItemStyle>
</asp:datagrid>

osv.

/askhoej
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. september 2002 - 12:31 #4
ok askhoej
nu kan jeg gennemskue at alternatingitemstyle-backcolor nok hører til alternatingitemstyle
men min cell padding og bordercoler er det mon FooterStyle ? eller ?
Hved du hvor man kan finde læsestof om dette - gerne på internet ?
Avatar billede askhoej Praktikant
20. september 2002 - 12:47 #5
.NET Framwork SDK er jo blevet installeret samtidig .NET frameworket og her kan du finde info om alt (man skal lige vende sig til at søge i den) ellers så søg på 123aspx.com - der er en del artikler om datagrid og formattering af dem.

/askhoej
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. september 2002 - 11:07 #6
En alletiders artikel serie på http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/040502-1.aspx
komme godt rundt i hjørnerne på mulighederne  i Datagrid.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. september 2002 - 11:08 #7
Det skulle selvfølgelig have været et svar.
Avatar billede askhoej Praktikant
06. oktober 2002 - 22:31 #8
Husk at lukke spg.

/askhoej
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
07. oktober 2002 - 07:26 #9
Jeg håber stadig. Og har endnu ikke fundet ud af at sætte cellpadding og bordercolor ind i mit stylesheet
/bodil
Avatar billede askhoej Praktikant
07. oktober 2002 - 08:38 #10
.din_klasse
{
  padding: 5px;
  border: solid 1px #000000;
}
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
07. oktober 2002 - 09:23 #11
Det virker stadig ikke. Har du et bud?

Når jeg skriver følgende virker alt:
<asp:DataGrid ID="liste" runat="server" AutoGenerateColumns="true" AllowPaging="true" cellpadding=5 BorderColor =#000000 OnPageIndexChanged="SkiftSide" showheader="true">

Men dette giver en border omkring hele tabellen, ikke omkring hver celle og der er ingen padding :
<asp:DataGrid ID="liste" runat="server" AutoGenerateColumns="true" AllowPaging="true" cssclass="finish" OnPageIndexChanged="SkiftSide" showheader="true">

.finish
{
  padding: 5px;
  border: solid 1px #000000
}

Jeg har ellers ingen problemer med css, resten af siden er fint formateret, så problemt skyldes ikke at dokumentet ikke finder css.
Avatar billede askhoej Praktikant
07. oktober 2002 - 09:50 #12
prøv at sætte klassen ind i <ItemStyle  CssClass="din_klasse"></ItemStyle>

<asp:datagrid>
<FooterStyle CssClass="footer_klasse"></FooterStyle>
<HeaderStyle CssClass="header_klasse"></HeaderStyle>
<PagerStyle NextPageText="Næste" PrevPageText="Forrige"  CssClass="pager_klasse"></PagerStyle>
<SelectedItemStyle  CssClass="selecteditem_klasse"></SelectedItemStyle>
<ItemStyle  CssClass="itemstyle_klasse"></ItemStyle>
<AlternatingItemStyle CssClass="alternatingitem_klasse"></AlternatingItemStyle>
</asp:datagrid>
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:03 #13
Det giver det samme dårlige resultat.
Headerstyle, footerstyle, alternatingitemstyle virker ellers fint nok
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:16 #14
Jeg tror at itemstyle måske konflikter med den style jeg har for <td>. Det skal jeg lige kikke nærmere på
bodil
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:46 #15
Hvis jeg skriver følgende i mit css:
.finish td
{
  padding: 5px;
  border: solid 1px #000000
}
så virker padding fint + border-bottom og border-right. jeg kan ikke få den til at sætte border-top og left på.
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. januar 2003 - 08:08 #16
Tak for jeres svar.
Det er forøvrigt en grim ting med de gyselige reklamer, der er dukket op siden jeg var herinde sidst.
bodil