Avatar billede lae Nybegynder
19. september 2002 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

formindske dokument

Jeg har en bruger med et word-dokument, som er vokset til en urimelig størrelse (18 MB).
Kender nogen en måde at gøre det mindre - når skaden er sket ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. september 2002 - 16:33 #1
Billederne kan flyttes us, så de ikke ligger inde i dokumentet.
Avatar billede katborg Praktikant
19. september 2002 - 16:35 #2
Nu er jeg ikke den store word haj, men jeg ved fra tidligere at hvis du fx. kopiere en excel graf/tabel ind i word, så får man vist hele regnearket med ind i word - hvis du har gjort dette kan du prøve og dobbeltklikke på graf/tabel og se om den ikke åbner regnearket ?

Det løste jeg ved at kopiere graf/tabel over i en tom excel fil også kopiere denne graf/tabel ind i word.

Prøv også om du kan komprimere evt. billedere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. september 2002 - 16:36 #3
Ovenstående gør at dokumentet er mindre protabelt (man skal have alle billeder med) og dokumentet bliver langsomere at loade.

Benytter man OpenOffice bliver dokumenterne automatisk pakket. Hvilket gør at dokumenterne fylder mindre. OpenOffice dokumenter kan konverteres til Microsoft format!!
Avatar billede katborg Praktikant
19. september 2002 - 16:39 #4
Jeg har fx. et word dokument på 6 sider, hvori der er 8-10 jpg billeder som oprindeligt fyldt 2-3mb. stykket.

Efter at jeg i word har ændret størrelsen til kan man Komprimere billedet ved at højreklikke på billedet -> Vælg 'Formater billede' -> 'Komprimer'
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. september 2002 - 16:44 #5
Gå I funktioner -> Indstillinger -> Gem  og fjern hakket i "Tillad hurtig gem", hvis det er sat.
(Oversat fra UK Office).

Åben dokuemtentet og gem det (et nyt sted?).
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2002 - 19:58 #6
Nogle af word versionerne er bedre til at komprimere end andre. Generelt kan du billedbahandle billederne så de bliver mindst mulige, og derefter forsøge at gemme dokumentet med den nyeste word version du har adgang til
Avatar billede lae Nybegynder
20. september 2002 - 15:01 #7
Tak for jeres input. Brugeren er startet forfra med sit dokument - hun har fået jeres råd med på vejen.