Avatar billede rocky2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gamle Spil

Jeg vil meget gerne spille nogle gamle spil. Men XP siger at den mangler EMS Hukommelse. Men hvad gør man ved det???

HJÆLP

Hilsen Rocky2000
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
19. september 2002 - 15:22 #1
Uha... er det ikke noget med at man, hvis man opretter en genvej til spillet, via egenskaber kan vælge EMS hukommelse?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:24 #2
Virker ikke
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:35 #4
Der ser ikke ud til at være noget jeg lige kan bruge!
Avatar billede stig3 Mester
19. september 2002 - 15:42 #5
Jeg fandt det her:
You may even be able to trick older DOS programs, which will most likely be ancient games that you still enjoy, by exploiting XP's Memory setting. Many older DOS games use the Expanded Memory Specification (EMS), which XP does not support by default. Right-click the executable file, choose Properties, then click the Memory tab. Under Expanded Memory, choose Auto from the drop-down list. If that doesn't work, you may need to try other EMS settings or dig out the DOS program's documentation to see if it says anything about memory settings.

på linket:
http://www.cnet.com/software/0,10000,0-6688749-8-9696202-4,00.html
Avatar billede obe-lix Nybegynder
19. september 2002 - 16:11 #6
Det kunne være en ide at sætte XP til at køre i evt win98 kompatibel tilstand. Gøres ved at højre kligge på exe filen du indstallere fra og vælge properties kompertibel derfra vælg win98.

/Mic