Avatar billede t-man Nybegynder
15. juli 1999 - 02:29 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Netscape lukker bare... RAM problemmer??

hver gang jeg forsøger at logge ind i netstationen (og prøver java chats)lukker ALLE mine netscape vinduer (jeg har også prøvet kun at have ét netscape vindue open og den gør det samme!) Jeg har linux Red Hat 6.0. min computer er en 300 mhz k6-2, jeg har 64 mb ram, er det ram problemmer eller hvad kan det ellers være???????
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 02:38 #1
jeg tror ikke k6 er specielt god til linux
Avatar billede t-man Nybegynder
15. juli 1999 - 02:39 #2
men det kan vel godt køre på linux, ikke??
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. juli 1999 - 03:24 #3
Du kan jo evt. prøve at installere Microsoft IE og se om den er bedre
Avatar billede t-man Nybegynder
15. juli 1999 - 03:40 #4
Kan man få ie til linux???
hvis ja, HVOR??
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. juli 1999 - 03:43 #5
Ved det ikke men det skulle ikke undre mig hvis man kan.
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. juli 1999 - 10:23 #6
Hvorfor skulle M$ lave produkter til et konkurrene system??? Jeg har aldrig hørt om IE til Linux...
Avatar billede guru Nybegynder
15. juli 1999 - 11:21 #7
Det du får er en BusError (Kan du se hvis du starter NS fra kommandolinie istedet for fra menuen).

Det er som regel afhængig af inkompatible libraries (svarende til .DLL filer på vindus), og forstærkes som regel ved brug af Java (Når først Java kernen ER loaded, efter første besøg på en Java site). Det tilsvarende problem er meget udbredt på Vindus, hvor browseren bare hænger istedet for at lukke).

Det KAN (som altid) muligvis løses ved at opgradere/geninstallere NS og/eller Java motoren (JVM). Hvis ikke du selv udvikler Java, kan du overveje at fjerne JDK (hvis det er din nuværende JVM), og installerer Kaffe istedet, den er lidt mere stabil.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 12:56 #8
guru>> prøv lige at skrive nogle begreber vi kan forstå
Avatar billede snowball Novice
15. juli 1999 - 13:09 #9
Man kan få IE til UNIX, men ikke LINUX.

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 13:11 #10
jeg tror ikke rasmus havde læst spørgsmålet
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. juli 1999 - 13:50 #11
Kan UNIX programmer ikke køre på Linux???

[Linux er jo en UNIX klon]
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. juli 1999 - 19:10 #12
t-man>> se lige bort fra det der kom fra mig før... det var en af mine undersåtter der synes at det var sjovt at skrive noget lort!
Avatar billede guru Nybegynder
15. juli 1999 - 14:35 #13
Til cyberesben (og andre der ikke fattede et klap af ovenstående).

Basically så er der altid problemer med komplekse programmer som NS (og IE, office, matlab, etc, etc). Programmerne er ofte testet i et kontrolleret miljø, dvs kun operativsystemet (OS) (Win/Linux/BeOS) og programmet selv. Her virker alt. Men blandes programmerne med andre, der benytter nogle af de samme funktioner i OS, kan de foresage fejl hos hinanden. Foreksemple kan eet program konfigurerer systemet på en måde det andet ikke forstår. Derfor hjælper det ofte at genindstallerer det andet program.

Mit forslag til ovenstående er derfor at genindstallerer Netscape. Hjælper dette ikke, så genindstaller JDK (Java Developers Kit), eller fjern den helt.

cyberesben: simplere kan jeg ikke forklare det, det ER en kompleks ting.

lojmann: IE findes til nogle UNIX systemer, og KOMMER til linux. Linux er IKKE en UNIX klon. Det er et UNIX lignende system. Dvs. at mange (de fleste) kommandoer virker ens på UNIX og Linux, men de er ikke :binært kompatible:, dvs. at et program på den ene platform ikke bare kan køres på en anden.

Lidt ekvivalent kan man sige at det svarer til, hvis Wordperfect lavede hele deres office om så den 100% lignede og fungere som Word, så kunne man godt tro at den så også VAR word, med formatet af filerne ville stadig være forskelligt, og uden et eller andet filter ville man ikke kunne læse word dokumenter.
Avatar billede guru Nybegynder
15. juli 1999 - 14:36 #14
Forøvrigt er UNIX (fire store bogstaver U-N-I-X) et OS fra AT&T og både et registreret trademark og bestemt ikke gratis. Normalt snakker man om *NIX systemer om dem der ligner (Linux, SunOS, BSD, younameitOS).
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 18:20 #15
HALLO MAN

det jeg mente, var dine begreber som "vindus" og "kaffe", jeg er godt klar over at det er komplekst
Avatar billede guru Nybegynder
15. juli 1999 - 18:50 #16
Vindus tror jeg er forståeligt...og programmet HEDDER "Kaffe".
Avatar billede t-man Nybegynder
18. juli 1999 - 02:25 #17
andre bud?? eller er der andre der har problemmet?? (så ved jeg da at jeg ikke er helt alene med det problem...)
Avatar billede t-man Nybegynder
21. juli 1999 - 03:16 #18
endnu en "sag" uopklaret ;-)
jeg leder stadigvæk efter svar....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 19:02 #19
ok

jeg troede det var dit slang for java eller sådan noget...
Avatar billede guru Nybegynder
16. juli 1999 - 11:04 #20

hmmm, t-man. Kunne vi få lidt feedback?

Avatar billede t-man Nybegynder
16. juli 1999 - 15:33 #21
det hjalp ikke at geninstallere netscape...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. juli 1999 - 21:21 #22
Yes makker. Du går in i stones webwriter og så er der en lille sød knap oppe i menyen der hedder start netscape og så trykker du og så kan det køre. Du kan også vælge internet explorer, istedet for Netscape. Personligt synes jeg at Netscape er fro vildt. Hilsen Christian, en af Esbens ansatte her i Esbens hus, når han er på arbejde. Spørg om noget mere for jeg har styr på tingene.
Avatar billede t-man Nybegynder
17. juli 1999 - 03:33 #23
hvad er "stones webwriter"??
Avatar billede rasmusr Nybegynder
17. juli 1999 - 05:06 #24
Den kan du downloade hos stones: http://www.stoneware.dk/
Avatar billede zorg Nybegynder
13. august 1999 - 20:56 #25
Det som du mangler er at installere pakken XFree86-100dpi-fonts-3.3.3.1-49.i386.rpm som netscape bruger i forbindelse med java runs.
Avatar billede t-man Nybegynder
13. august 1999 - 21:01 #26
hvordan køre jeg så den?? (hvor er den)
Avatar billede zorg Nybegynder
13. august 1999 - 22:16 #27
Den ligger på cden som du installerer med rpm -i XFree86-100dpi-fonts-3.3.3.1-49.i386.rpm
Avatar billede talitan Nybegynder
16. august 1999 - 21:33 #28
Netscape crashes on Java pages (REF#990511-0082)

Description:

I have installed Red Hat Linux 6.0 and Netscape keeps crashing when I reach a page with Java applets in it. I have also noticed that some of my applications do not display fonts correctly.

What is going on?

Solution:

There is a problem in one of the installation RPMS that is causing many systems to not have a complete list of fontpath for X to use.

To see if this is the problem you are facing, please use the command

chkfontpath --list

You should get output that looks like the following:

Current directories in font path:
1: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc:unscaled
2: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi:unscaled
3: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi:unscaled
4: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc
5: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1
6: /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo

You should then add the 75dpi scaled font to your path list using the command:

chkfontpath --add /usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi