Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. september 2002 - 13:55 Der er 11 kommentarer

Hente en fil gennem netværket

Hejsa

Hvordan henter jeg, i ASP, en fil igennem netværket?
Jeg har mappet et netværksdrev, med en masse billeder på.
Dem vil jeg gerne have adgang til, via ASP'en.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 14:08 #1
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fil = fso.getfile("drev:\mappe\osv\filnavn")
response write fil.name

Ville jeg mene, men jeg er ikke sikker på at du kan hente filer på eksterne drev
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. september 2002 - 14:10 #2
Det har jeg prøvet, og lader sig desværre ikke gøre...
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 14:15 #3
Jeg har også lige prøvet \\computernavn\navn på delt mappe\navn på fil, det ville den heller ikke æde. Jeg tror du skal have fat i de faste drev. Jeg kan ikke lige komme på andet smart.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 14:24 #4
Jeg forstår det nu ikke, i min meget troværdige bog står der:
fso.getdrive(drivespec)
...
drivespec: The name of the drive, ... , or a network share such as \\machine name\sharename
Det kan jeg bare ikke få den til at gøre, ligegyldig hvad jeg gør med rettighederne af min mappe.
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. september 2002 - 14:28 #5
Jeg har forsøgt det samme, uden held
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 14:41 #6
Denne stump kode virker tildels, så længe jeg er logget på serveren.
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
for each objdrive in fso.drives
    response.write objdrive
next
Så lister den alle de mappede drev, så må det være muligt at bevæge sig ned til en fil.
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. september 2002 - 15:21 #7
De bliver også listet.

Jeg kan dog ikke hente en fil fra P:\
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:27 #8
Nej, jeg har også lidt bøvl med det, det er noget med at man skal definere en rootfolder for at få det til at funge. Prøv lige at vent, så skal jeg se om jeg kan få noget brugbart ud af det.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:45 #9
Nå, jeg tror jeg kaster håndklædet. Jeg kan ikke få særlig meget information ud om mine drev, hvis de er mappede. Feks hvor meget friplads der er, der får jeg permission denied. Jeg er bange for at du får det meget brugbare svar, at det må have noget med dine permissions at gøre...
Held og lykke!
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. september 2002 - 15:48 #10
Tak, for hjælpen
Øv Øv
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. september 2002 - 15:49 #11
Du kan måske få denne linie til at virke, selvom jeg ikke kunne:
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set drev = fso.GetDrive("p")
set rod = drev.Rootfolder

Det påstås i min bog, asp 3.0, at det skulle kunne lade sig gøre, så har man en folder og en folders collection, og en files collection, og så er man bare kørende, men det ville min maskine altså ikke være med til.
Ked af det, men det er mit bedste svar!