Avatar billede mailand Nybegynder
19. september 2002 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

streaming ud af db til xml-fil

hmmm. sidder lige og leget lidt med noget xml, og ærlig talt, er jeg ikke noget helt...

er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej, hvis jeg skal hive data ud af en standard accessdb og over i en .xml fil.

hvordan og hvorledes gør man liiige det ?

mailand
Avatar billede janegil Nybegynder
19. september 2002 - 18:29 #1
Kunne forestille meg at det vanligste er å bruke IIS og ASP, særlig hvis du skal kombinere flere relasjoner(=tabeller) til et trestrukturert XML-dokument.

Access XP kan visstnok eksportere en accesstabell som XML, men det tror jeg blir XML-dokumenter som ligner accesstabeller: et rotelement som svarer til tabellen, dette inneholder ett element for hver record i tabeller, disse inneholder alle sammen like mange elementer, nemlig ett for hvert felt ti en record.
Avatar billede medions Nybegynder
20. september 2002 - 00:04 #2
Noget med i stil:

<html>
<head>
    <title></title>
</head>
<body>

<%
    Dim objFso, f, filespec

        Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("sti/db.mdb")

        strSQL = "SELECT * FROM tabel"
        Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

        Set objFso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        filespec = Server.Mappath("tekstfil.xml")
        Set f = objFso.OpenTextFile(filespec,2)

        f.Write("<?xml version=""1.0"" encoding=""ISO-8859-1""?>" & vbCrLf & vbTab)
        While Not objRs.EOF
                f.Write("<index>" & vbCrLf & vbTab & vbTab)
                    f.Write("<name>" & vbCrLf & vbTab)
                        f.Write objRs("tabel")
                    f.Write("</name>" & vbCrLf & vbTab)
                f.Write("</index>" & vbCrLf & vbTab)
        objRs.MoveNext()
        Wend

        f.Close
%>

</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 22:49 #3
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2002 - 21:09 #4
Thx 4 Poinz

//>Rune