Avatar billede mosekongen Nybegynder
19. september 2002 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

parameter overførsel til aspx

Hej

Jeg skal i en aspx fil kalde en metode i en cs fil med en parameter der er hentet fra db i en anden cs fil. Hvordan gør jeg det?
Mere konkret er starter jeg i en forside aspx, som i page_Load kalder en metode i en cs fil, der henter en string fra databasen. Den string skal jeg bruge i en en anden aspx fil for at sende den med som paremeter når jeg kalder en metode (Hvis ikke kan jeg ikke få fat i det rigtige objekt).
Hurtigt svar udbedes!
Avatar billede z42cool Nybegynder
19. september 2002 - 12:00 #1
Du kan jo bare sende den med i querystrengen når du forespørger på den næste aspx side:

href="min.aspx?str=min%20streng%20her"
Avatar billede mosekongen Nybegynder
19. september 2002 - 12:26 #2
Jeg ved intet om dette område, så du må gerne give mig et mere uddybende eksempel.
Jeg troede faktisk at jeg skulle bruge noget Session, for dermed at kunne gemme en variabel i session objeket. Er det ikke nødvendigt hvis jeg skal tilgå variablen i forskellige klasser?
Avatar billede z42cool Nybegynder
19. september 2002 - 13:09 #3
Der er mange måder at gøre det på og hvis du skal bruge værdien på mere end bare den næste side eller hvis variablen ikke er en simpel type, så er session et bedre valg. Heldigvis er session ligeså nemt som at anvende querystrings:

1) I din Page_Load gemmer du variablen i Session
Dim s As String
s = "Stærk typet variabel jeg vil gemme!"
Session("MyKeyName") = s

2) Nu kan du så længe du er indenfor samme session altid hente værdien ud igen, husk at .Net er typedefineret og at Session holder objekter, derfor skal der castes:

Dim genbrug As String
genbrug = CType(Session("MyKeyName"), String)
Avatar billede mosekongen Nybegynder
19. september 2002 - 13:18 #4
Når du siger inde for samme session går jeg ud fra at en session følger en bruger så længe han anvender hjemmesiden. Er det korrekt?
Avatar billede z42cool Nybegynder
19. september 2002 - 13:55 #5
Det er korrekt!
Avatar billede mosekongen Nybegynder
19. september 2002 - 15:12 #6
Tak for hjælpen. Pointene er dine
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. september 2002 - 11:10 #7
Det kunne være jeg skulle huske at give pointene... Nu er de dine :-)